Jämsän Puistoklinikka ja Keuruun Terveyspiste yhdistyvät Mehiläiseen

Lehdistötiedote 22.9.2016

Jämsän Puistoklinikan ja Keuruun Terveyspisteen liiketoiminta siirtyvät osaksi Mehiläistä 1.10.2016 alkaen. Yrityskauppa allekirjoitettiin keskiviikkona 21.9.2016. Kaupalla ei ole vaikutuksia henkilökunnan työsuhteisiin tai olemassa oleviin asiakassopimuksiin – toiminta jatkuu toimipisteissä normaalisti.

Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas on tyytyväinen saadessaan Jämsän Puistoklinikan ja Keuruun Terveyspisteen osaksi Mehiläisen voimakkaasti laajenevaa valtakunnallista toimipisteverkostoa.

”Tavoitteenamme on olla lähellä asiakkaitamme. Pystymme nyt tarjoamaan ainoana toimijana kaikissa Keski-Suomen isoissa keskuksissa - Jyväskylässä, Äänekoskella, Jämsässä ja Keuruulla - laajasti yksityislääkäripalveluita sekä paikallisille yrityksille kattavat työterveyspalvelut”, hän sanoo.

Jämsän Puistoklinikan ja Keuruun Terveyspisteen toimitusjohtaja Jukka Lukkariniemi kertoo kumppanin valinnassa painaneen erityisesti mahdollisuudet toiminnan kehittämiseen. Mehiläisen odotetaan tuovan toimintaan hienoja mahdollisuuksia.

”Mehiläinen johtavana terveysalan toimijana pystyy tuomaan asiakkaillemme lisäarvoa muun muassa sähköisten palvelujen ja modernien toimintamallien kautta. Myös tutkimukset ja jatkohoito on tulevaisuudessa helppo järjestää asiakkaille nopeasti Mehiläisen isoja lääkärikeskussairaaloita Jyväskylässä ja Tampereella hyödyntäen”, hän toteaa.

Toiminta jatkuu normaalisti – Jämsän kaupungin työterveys puistoklinikan tiloihin

Jämsän kaupungin työterveyspalvelut tuotetaan 1.10.2016 alkaen entisen Puistoklinikan tiloissa Jämsässä.

”Jämsän toimipisteessä työskentelee jatkossa kaksi työterveyshuollon erikoislääkäriä. Pystymme tarjoamaan alueen yrityksille erittäin laajat ja laadukkaat työterveyshuollon palvelut sekä mahdollisuuden hyödyntää valtakunnallista palveluverkostoamme kaikkialla Suomessa”, kertoo Mehiläisen Taalas.

”Jämsässä on lisäksi päivittäin tarjolla yleislääkäreiden aikoja, joten lääkäriin pääsee nopeasti. Erikoislääkäreiden vastaanottoa pyritään edelleen laajentamaan nykyisen tarjonnan lisäksi. Tarjolla on jo nyt viikoittain gynekologin ja ortopedin vastaanottoja sekä lisäksi säännöllisesti mm. urologin, korvalääkärin, plastiikkakirurgin, neurologin, ihotautilääkärin ja radiologin palveluita”, kertoo Taalas.

Keuruun toimipisteessä on jatkossa saatavissa työterveys- ja yleislääkäripalveluiden lisäksi myös ortopedin, gynekologin ja useiden muiden erikoislääkäreiden vastaanotot. Molemmissa toimipisteissä on lisäksi kattavat fysioterapiapalvelut sekä tutkimusmahdollisuudet sisältäen mm. laboratoriopalvelut ja ultraäänitutkimukset.

Digipalvelut tuovat lääkärin myös syrjäisemmille seuduille

Mehiläisen laajaa toimipisteverkostoa täydentävät vuorokauden ympäri auki olevat digipalvelut. Mehiläisen Digiklinikalla terveydenhuollon asiantuntijat ovat chatin välityksellä tavattavissa paikasta riippumatta.

”OmaMehiläinen –mobiilisovelluksen Digiklinikan avulla lääkäri tai hoitaja on tavattavissa kellon ympäri. Näin akuutteihin terveyshuoliin saa sujuvasti avun. Asiakkaamme ovatkin ottaneet uuden helpon asiointitavan vastaan hyvin tyytyväisinä”, kuvailee Taalas.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.