Kainuunmeren Työterveys Oy osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 14.12.2022

Mehiläinen on ostanut Kainuunmeren Työterveys Oy:n koko osakekannan 14.12.2022. Kaupalla pyritään varmistamaan työterveyspalveluiden jatkuvuus ja jatkokehitys Kainuussa vuoden 2023 alussa toteutuvan hyvinvointialueuudistuksen astuessa voimaan. Asiointi työterveyshuollon toimipisteissä jatkuu ennallaan tuttujen työterveyden ammattilaisten palvellessa asiakkaita myös jatkossa.

- On hienoa päästä toivottamaan Kainuunmeren Työterveyden ammattilaiset tervetulleiksi joukkoomme. Yhdessä tarjoamme asiakkaillemme Kainuun laajimmat työterveyspalvelut, jotka pitävät sisällään muun muassa kattavat erikoislääkäri-, kuvantamis- ja suun terveyden palvelut. Laajaa paikallista palveluverkostoa täydentävät myös modernit digitaaliset työterveyden työkalut. OmaMehiläisen digiklinikka palvelee ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä varmistaen palveluiden saatavuutta kaikille paikkakunnille. Kainuunmeren Työterveydellä on kattava palveluverkosto ja vahva asiantuntijaosaaminen, jotka täydentävät Mehiläisen palveluita erinomaisesti, iloitsee Mehiläisen yksikönjohtaja Minna Mäki

Yrityskauppa ei tuo toistaiseksi muutoksia toimintaan. Kainuunmeren Työterveydessä työskentelee 52 terveydenhuollon asiantuntijaa, jotka jatkavat vanhoina työntekijöinä Mehiläisen palveluksessa.

- Asiointi Kainuunmeren työterveyshuollon toimipisteissä jatkuu ennallaan tuttujen ammattilaisten palvellessa myös jatkossa. Yhdistymisen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä monipuolisemmat ja joustavammat työterveys- ja diagnostiikkapalvelut sekä ensiluokkaiset digitaaliset palvelut, sanoo Kainuunmeren Työterveys Oy:n toimitusjohtaja Eija Alatalo

Ennen yrityskauppaa Kainuunmeren Työterveys Oy:n suurin omistaja oli Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä 53,87 %:n omistuksella. Kuntayhtymän lisäksi Kainuunmeren osakkeita omisti Hyrynsalmi, Kajaani, Kuhmo, Paltamo, Ristijärvi, Sotkamo ja Suomussalmi.

- Kaupan toteutuminen vahvistaa Kainuun soten ja jäsenkuntien taloutta hyvinvointialueuudistukseen valmistauduttaessa. Mehiläinen on arvostettu työterveystoimija, jolla on jo nyt laajat palvelut Kajaanissa. Yhdessä Kainuunmeren Työterveyden henkilöstön ja asiakkaiden kanssa Mehiläinen pystyy jatkamaan vahvasti Kainuun alueen työterveyspalveluiden paikallista kehittämistä, kertoo kuntayhtymän johtaja Maire Ahopelto

Mehiläisen Kajaanin lääkärikeskus sijaitsee keskustan Raatikeskuksessa osoitteessa Kauppakatu 30 tarjoten palveluita sekä työterveys- että yksityisasiakkaille. Samasta osoitteesta löytyy myös Hammas Mehiläisen kattavat palvelut.

• Mehiläinen, yksikönjohtaja Minna Mäki, minna.maki@mehilainen.fi, p. 040 517 6404

• Kuntayhtymän johtaja Maire Ahopelto p. 044 777 3033

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.