Kajaanin Lääkärikeskus Oy yhdistyy Mehiläiseen

Lehdistötiedote 15.3.2017

Kajaanin Lääkärikeskus Oy yhdistyy osaksi Mehiläistä 1.4.2017 alkaen. Osakekaupalla ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai henkilökunnan työsuhteisiin. Uusi omistaja tuo lääkärikeskuksen toimintaan ennen kaikkea valtakunnallisen ketjun osaamista ja työkaluja, mutta haluaa säilyttää myös keskuksen paikallisen ilmeen ja vahvan paikallistuntemuksen.

Kajaanin Lääkärikeskus Oy:n osakekauppa Mehiläisen kanssa allekirjoitettiin 14.3.2017. Aluejohtaja Andreas Taalas Mehiläisestä on tyytyväinen palveluverkoston laajentumiseen.

”Kajaani on Kainuun keskuksena meille tärkeä toiminta-alue. Haluamme palvella asiakkaitamme heitä lähellä, ja Kajaanin Lääkärikeskuksen kautta Mehiläinen saa tähän loistavan mahdollisuuden”, kuvaa Taalas.

Taustalla pitkä yhteistyö

Mehiläinen on tehnyt yhteistyötä Kajaanin Lääkärikeskuksen kanssa työterveysasiakkuuksissa jo pitkään ja yhteisiä valtakunnallisia asiakkaita löytyy paljon. Tarkoitus on toimia myös jatkossa vahvassa yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa.

”Kajaanin Lääkärikeskuksen toiminnan korkea laatutaso on tehnyt yhteistyön aikana erittäin hyvän vaikutuksen. On hienoa päästä tekemään syvempää yhteistyötä kainuulaisten terveysalan rautaisten ammattilaisten kanssa”, sanoo Taalas.

Myös lääkärikeskuksen hallituksen puheenjohtaja Jussi Nyman on tyytyväinen uuteen kumppaniin.

”Tällä toimenpiteellä varmistetaan toiminnan jatkuvuus. Mehiläinen tarjoaa hyvät mahdollisuudet lähteä kehittämään Kajaanin Lääkärikeskusta eteenpäin. Pystymme jatkossa tarjoamaan mm. työterveysasiakkaille valtakunnalliset palvelut ja alan parhaat sähköiset työkalut.”

Asiakaspalvelu lääkärikeskuksen tutuissa toimitiloissa perinteikkäällä Rajavartioston alueella, Rajakadulla, jatkuu normaalisti yhdistymisestä huolimatta. Lääkärikeskuksen työntekijät siirtyvät Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Panostuksia lääkärikeskukseen – palvelut laajenevat

Mehiläinen tuo mukanaan Kajaaniin muun muassa laajat digitaaliset palvelut niin työterveys- kuin yksityisasiakkaillekin.

”Tarkoituksemme on edelleen investoida toimintaan ja laajentaa lääkärikeskuksen palveluita uusilla vastaanottajilla ja erikoisaloilla. Samalla haluamme säilyttää Kajaanin Lääkärikeskuksen paikallisuuden ja hyvän saavutettavuuden. Lisäksi pystymme tarjoamaan mm. Mehiläisen laajat tutkimus- ja sairaalapalvelut Oulussa ja Kuopiossa sijaitsevissa keskuksissamme”, Taalas toteaa.

Kajaanissa tuotettujen palveluiden lisäksi myös esimerkiksi Mehiläisen OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen kautta käytettävä Digiklinikka on alueen asukkaiden käytössä vuorokauden ympäri.

”Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan aina, omasta sijaintipaikasta riippumatta. Tämä on erityisesti Kainuun kaltaisella laajalla alueella käytännöllistä”, kuvailee Taalas.

Mehiläinen Oy, aluejohtaja, pohjoinen alue , Andreas Taalas. Puhelin: 040 764 4097, sähköposti: andreas.taalas@mehilainen.fi
Kajaanin Lääkärikeskus Oy, hallituksen puheenjohtaja Jussi Nyman. Puhelin: 040 838 2945, sähköposti: jussi.nyman@hoivataito.com

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.