Kalevalan Työterveys Oy:n lääkärikeskus- ja työterveystoiminta yhdistyy Mehiläiseen Kuhmossa

Lehdistötiedote 24.8.2023

Kuhmolainen Kalevalan Työterveys Oy:n lääkärikeskus- ja työterveystoiminta siirtyy osaksi Mehiläistä 1.9.2023 alkaen. Liiketoimintakaupalla ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai henkilökunnan työsuhteisiin. Uusi omistaja tuo toimintaan valtakunnallisen ketjun osaamista ja työkaluja ja haluaa säilyttää keskuksen paikallisen ilmeen.

Mehiläisen Kainuun yksikönjohtaja Minna Mäki on tyytyväinen Mehiläisen palveluverkoston vahvistumiseen.

- Kainuu on meille tärkeä alue, missä olemme kasvattaneet toimintaamme viime vuosina paljon. Haluamme tuoda palvelut lähelle asiakkaita ja olen todella iloinen, että pystymme edelleen vahvistamaan lähipalveluamme myös Kuhmossa yhdessä vahvan paikallisen kumppanin kanssa, kuvaa Mäki.

Taustalla pitkä yhteistyö

Mehiläinen on tehnyt yhteistyötä Kalevalan Työterveyden kanssa työterveysasiakkuuksissa jo pitkään ja yhteisiä valtakunnallisia asiakkaita löytyy paljon. Tarkoitus on toimia myös jatkossa tiiviissä yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa.

- Kuhmolainen terveyspalvelutuottaja Hyvinvointi Sampo on meille tärkeä kumppani ja omistajana rakentanut Kalevalan Työterveydestä laadukkaan palvelukokonaisuuden. Olemme erittäin kiitollisia, että he valitsivat juuri Mehiläisen kumppaniksi toiminnan kehittämiseen, Mäki sanoo.

Myös Kalevalan Työterveyden ja Hyvinvointi Sampon toimitusjohtaja Jussi Komulainen on tyytyväinen ratkaisuun.

- Mehiläinen on ollut jo vuosia meille hyvä ja luotettava yhteistyökumppani ja omaa perinteikkäänä yli satavuotiaana suomalaisena yrityksenä parhaat mahdollisuudet viedä toimintaa eteenpäin. Mehiläinen pystyy kehittämään edelleen lääkärikeskustoimintaa ja tarjoamaan nykyisille työterveysasiakkaille valtakunnalliset palvelut ja alan parhaat sähköiset työkalut. Lisäksi näen, että Mehiläisen vahva jalansija Kuhmon terveyspalveluissa tulee olemaan kaikkien kuhmolaisten etu lisääntyvän palvelutarjonnan kautta.

Asiakaspalvelu lääkärikeskuksen tutuissa toimitiloissa jatkuu normaalisti yhdistymisestä huolimatta. Kalevalan Työterveyden työntekijät siirtyvät Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä. Mehiläisen nykyinen toimipiste Kuhmossa tulee siirtymään syksyn aikana Kalevalan Työterveyden tiloihin.

Palvelut laajenevat

Mehiläinen tuo laajat digitaaliset palvelut niin Kalevalan Työterveyden työterveys- kuin yksityisasiakkaillekin.

- Tarkoituksemme on edelleen investoida toimintaan ja laajentaa lähipalveluita Kuhmossa uusilla vastaanottajilla ja erikoislääkäreillä. Lisäksi pystymme tarjoamaan monipuoliset tutkimus- ja lääkärikeskuspalvelut Kajaanissa ja sairaalapalvelut Oulussa sekä Kuopiossa asiakkaidemme käyttöön. Työterveysasiakkaille Mehiläisellä on koko Kainuun kattavan lähipalveluverkoston lisäksi palveluita tarjolla kaikkialla Suomessa, Mäki sanoo.

- Lähipalvelun lisäksi OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen kautta käytettävä Mehiläisen Digiklinikka on asiakkaiden käytössä vuorokauden ympäri. Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan aina, omasta sijaintipaikasta riippumatta. Tämä on erityisesti Kainuun kaltaisella laajalla alueella todella käytännöllistä, hän päättää.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.