Koronarokotukset alkavat Mehiläinen Länsi-Pohjassa 4.1.

Lehdistötiedote 4.1.2021

Mehiläinen Länsi-Pohja aloittaa yhteistyössä Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin kanssa sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön rokotukset 4.1.2021.

Ensimmäinen koronavirusrokote sai Euroopan lääkeviranomaisen ehdollisen myyntiluvan 21.12.2020. Rokotukset tällä mRNA-rokotteella on jo aloitettu yliopistollisissa sairaaloissa, ja nyt rokottaminen alkaa myös Länsi-Pohjassa.

- On erittäin hienoa, että pääsemme aloittamaan koronarokottamisen myös Mehiläinen Länsi-Pohjassa. Tämä tuo helpotusta pandemian hoidossa ensivaiheessa ammattilaisille hoidon etulinjaan, sanoo Mehiläinen Länsi-Pohjan lääketieteellinen johtaja Paavo Uusimaa.

- Aloitamme rokotukset teho-osaston, päivystyksen ja infektio-osaston henkilökunnasta sekä sairaalan etupäivystäjistä ja samaan aikaan aloitetaan myös Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin ja Nordlabin henkilöstön rokotukset, toteaa Uusimaa.

Koronarokotukset toteutetaan Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä THL:n ohjeistuksen mukaisesti siten, että ensin rokotetaan ne sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset, jotka hoitavat COVID-19 -potilaita. Sen jälkeen rokottaminen etenee hoivakotien henkilöstöön ja asukkaisiin, sosiaali- ja terveydenhuollon kriittiseen henkilökuntaan sekä kansalaisiin, joilla on vakavalle koronavirustaudille altistavia sairauksia. Muulle väestölle tarjotaan rokotetta tämän jälkeen.

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy, Paavo Uusimaa, lääketieteellinen johtaja
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Minna Kontulaisen kautta, p. 040 517 6194, minna.kontulainen@mehilainen.fi

Länsi-Pohjan keskussairaalassa (os. Kauppakatu 25, 94100 Kemi) järjestetään 4.1. klo 14 alkaen kuvaus- ja haastattelumahdollisuuksia medialle sote-ammattilaisille annettavien koronarokotteiden osalta. Turvallisuussyistä kuvausmahdollisuudet järjestetään porrastetusti 20 minuutin aikavälein. Ilmoittautumiset Mehiläisen viestintään Minna Kontulaiselle.

Mehiläinen Länsi-Pohja on Mehiläisen ja Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kunnan yhteisyritys, joka tuottaa keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon palvelut alueen asukkaille.