Lääkäriasema Cantti yhdistyy Mehiläiseen Kuopiossa

Lehdistötiedote 27.6.2019

Mehiläinen ja Lääkäriasema Cantti ovat allekirjoittaneet 26.6.2019 sopimuksen liiketoimintakaupasta, jolla Lääkäriasema Cantti yhdistyy osaksi Mehiläistä. Toiminta jatkuu 1.9.2019 alkaen Mehiläinen Kuopion tiloissa Kauppakadulla. Henkilöstö siirtyy järjestelyssä Mehiläiseen ns. vanhoina työntekijöinä.

Lääkäriasema Cantti on vahva naisten terveyden osaaja Kuopion alueella. Minna Canthin hengessä perustettu lääkäriasema keskittyy sairauksien hoitamiseen ja niiden ennaltaehkäisyyn. Pitkät perinteet, osaava henkilöstö sekä ihmisläheinen palvelu ovat Cantin toiminnan perusta.

- Cantin ja Mehiläisen yhdistäessä voimansa Kuopioon syntyy asiantuntemukseltaan ja palveluvalikoimaltaan johtava naisten terveyden lääkäriasema. Samalla myös työterveyspalvelumme laajenevat entisestään, toteaa Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas.

Järjestelyn myötä Cantin kokemus ja osaaminen vahvistuvat Mehiläisen laajoilla palveluilla ja sähköisillä välineillä.

- Mehiläinen on erinomainen kumppani toimintamme jatkoa ajatellen. Järjestely mahdollistaa potilaiden entistä kokonaisvaltaisemman hoidon ja toimintamme kehittämisen myös jatkossa, toteaa gynekologi Marjo Tuppurainen Cantista.

Omistusjärjestelyllä ei ole vaikutuksia asiakassopimuksiin tai henkilökunnan työsuhteisiin.

Uusia palveluja asiakkaille

Lääkärikeskus Cantin toiminta jatkuu 1.9.2019 alkaen osana Mehiläistä osoitteessa Kauppakatu 39 A. Syksystä eteenpäin muun muassa Mehiläisen laajat erikoislääkäri-, tutkimus- ja leikkaussalipalvelut sekä valtakunnallinen palveluverkosto ovat Cantin asiakkaiden palveluksessa.

Mehiläinen tuo lääkäriaseman asiakkaiden käyttöön myös uusia digitaalisia palveluja.

- Asiakkaiden käyttöön tulevat syksyllä asiointia helpottavat digitaaliset palvelut, kuten OmaMehiläinen-mobiilisovellus ja -verkkopalvelu sekä niiden osana toimiva lääkäreiden etävastaanoton tarjoava Digiklinikka, sanoo Taalas lopuksi.

Lisätiedot:

- Mehiläinen Oy, aluejohtaja Andreas Taalas, p. 040 764 4097, andreas.taalas@mehilainen.fi

- Cantti Oy, Tiina Martikainen, p. 040 067 9809, tiina.martikainen@cantti.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.