Lääkäriasema K. Niemelä Ipsorum Oy liittyy osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 10.2.2022

Etelä-Pohjanmaan vanhin yksityinen lääkäriasema K. Niemelä Ipsorum Oy on liittynyt osaksi Mehiläistä 9.2.2022 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla. Yli 10 terveydenhuollon ammattilaista siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä. Lääkäriaseman toiminta jatkuu Seinäjoella ja Ilmajoen Ahonkylässä vanhoissa osoitteissa.

Seinäjokelainen Lääkäriasema K. Niemelä Ipsorum Oy tarjoaa kattavat palvelut sekä yksityisasiakkaille että yrityksille. Lääkäriaseman palveluihin kuuluvat muun muassa työterveyshuolto, fysioterapia, neurologia, kardiologia sekä radiologin ultraäänitutkimukset. Lääkäriasemalla on myös oma toimenpidehuone ja röntgen. K. Niemelä Ipsorum Oy:n terveydenhuollon ammattilaiset tarjoavat osaamistaan noin 1 000 työntekijäasiakkaalle ja yli 200 yritysasiakkaalle.

- Seinäjoki on kasvava alueellinen keskus ja toiminnan laajentaminen Etelä-Pohjanmaalla on Mehiläiselle tärkeää. K. Niemelä Ipsorum Oy on laadukas ja hyvämaineinen paikallinen toimija, jonka vahva sitoutuminen henkilöstön korkeaan osaamiseen sekä hyvät suhteet paikallisiin yrityksiin sopivat hyvin Mehiläiseen. Pääsemme Mehiläisessä tarjoamaan jatkossa K. Niemelä Ipsorum Oy:n asiakkaille kattavat digitaaliset palvelut ja laajemman tarjonnan lääkärikeskuksen erikoisalojen palveluja, sanoo Mehiläisen aluejohtaja Juuso Rajala.

- Olemme erittäin iloisia siitä, että löysimme hyvän yhteistyökumppanin. Mehiläinen oli meille paras vaihtoehto, koska yrityksissämme jaetaan samoja arvoja. Molemmat ovat vanhoja suomalaisia yrityksiä, joissa yrittäjähenkisyys on ollut aina vahvasti mukana. Meille on tärkeää, että asiakkaat saavat hyvän hoidon jatkossakin ja tulevat saamaan samaa tukea yrittäjinä ja henkilökohtaisesti mitä ovat tähänkin asti saaneet, iloitsee K. Niemelä Ipsorum Oy:n kehitysjohtaja Janne Niemelä, joka on myös yksi pääomistajista.

Lääkärikeskus ja sen kehittäminen ovat jatkossakin toiminnan kivijalka Seinäjoella. Jatkossa Mehiläisen digipalvelut tuovat uudenlaista sujuvuutta arjen terveysasioiden hoitamiseen. OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

Lääkäriasema K. Niemelä on perustettu vuonna 1981. Toimipisteet sijaitsevat Seinäjoella osoitteessa Kauppaneliö 13 A ja Ilmajoen Ahonkylässä osoitteessa Rinnetie 10.

- Mehiläinen, aluejohtaja Juuso Rajala

K. Niemelä Ipsorum Oy, kehitysjohtaja Janne Niemelä

- Yhteystiedot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta, salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.