Lääkäriasema Tuma ja Mehiläinen yhdistyvät Riihimäellä

Lehdistötiedote 1.4.2019

Lääkäriasema Tuma siirtyy osaksi Mehiläistä 1.4.2019 alkaen. Lääkäriasema jatkaa toistaiseksi toimintaansa tutussa osoitteessa. Vastaanotot siirtyvät Mehiläisen toimipisteeseen Matkakeskukseen kesään mennessä. Asiakkaille Mehiläinen tuo mukanaan erityisesti uusia digitaalisia palveluita asiointia helpottamaan.

Lääkäriasema Tuma tarjoaa asiakkailleen kattavat lääkäri-, työterveys- ja diagnostiikkapalvelut Riihimäen keskustassa. Pidetty ja arvostettu lääkäriasema on toiminut samassa osoitteessa jo yli 20 vuoden ajan. 28.3.2019 allekirjoitetulla yrityskaupalla Tuman omistus on siirtynyt Mehiläiselle.

–  Tuma on merkittävä toimija yksityisasiakkaiden terveyspalveluissa Riihimäellä, ja olemme iloisia saadessamme Tuman osaksi Mehiläistä. Tuman päivystys kaikkina viikonpäivinä on tullut tutuksi monelle riihimäkeläiselle ja kauempanakin asuvalle, kommentoi Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

Yhdistyessään Tuma ja Mehiläinen muodostavat alueen johtavan lääkärikeskuksen ja pystyvät palvelemaan niin työterveys- kuin yksityisasiakkaitaan entistä paremmin. Laajat aukioloajat, monipuoliset lääkärivastaanotot ja kattavat oheispalvelut saman katon alta tekevät asioinnista vaivatonta. Tuman tutut lääkärit jatkavat vastaanottoja Mehiläisen toimipisteessä.

–  Vaikka Tumalla onkin jo ennestään vahva asema Riihimäellä, nyt on oikea hetki ottaa seuraava askel ja jatkaa toimintamme kehittämistä suuren yrityksen resurssein. Näin takaamme asiakkaillemme ensiluokkaiset palvelut myös jatkossa. Esimerkiksi Mehiläisen digitaaliset kanavat kuten OmaMehiläinen ja Digiklinikka ovat asiakkaidemme käytössä heti kesällä, kun yhdistyminen on saatettu päätökseen, kertoo Lääkäriasema Tuman toimitusjohtajan paikalta Mehiläisen Riihimäen toimintojen vetäjäksi siirtyvä Kalle Tuure.

Sopivan yhteistyökumppanin valinta ei Tuuren mukaan tuottanut päänvaivaa:

–  Meidän oli helppo tarttua Mehiläisen ehdotukseen. Arvostamme etenkin heidän tinkimätöntä suhtautumistaan hoidon laatuun ja vaikuttavuuteen, joten yhteinen sävel löytyi heti alkumetreiltä lähtien. Lisäksi Mehiläinen on Riihimäellä erityisen vahva työterveyshuollon puolella, joten painopistealueemme täydentävät hienosti toisiaan.

Lääkäriasema Tuma jatkaa toimintaansa toistaiseksi vanhassa tutussa osoitteessa Hämeenkatu 24–26. Tuma muuttaa myöhemmin Mehiläisen kanssa samaan toimipisteeseen Matkakeskukseen, osoitteeseen Eteläinen Asemakatu 2. Tuman päivystys- ja muut vastaanotot jatkuvat muuton jälkeen Mehiläisessä entiseen tapaan.

- Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf (p. 050 4450 502, johanna.asklof@mehilainen.fi)
- Lääkäriasema Tuma, johtaja Kalle Tuure (p. 040 717 6793, kalle.tuure@tuma.fi)

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.