Laboratoriopalveluita tarjoava Puhti osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 26.11.2020

Oman hyvinvoinnin seurantaan palveluja tarjoava Puhti Lab Oy on liittynyt osakekaupalla osaksi Mehiläistä. Kotimaisen toiminnan lisäksi Mehiläisen kansainväliseen kasvuun keskittyvä uusi yhtiö, BeeHealthy, tutkii mahdollisuuksia hyödyntää Puhdin konseptia Suomen ulkopuolella.

Puhti on tuonut asiakkaiden saataville helpon tavan seurata omaa terveyttään luomalla digitaalisen asiakaspolun laboratoriotestipakettien valinnasta aina tulosten raportointiin saakka.

- Puhti on tehnyt ison työn rakentamalla laboratoriotestien hyödyntämiseen uuden verkkopalvelun. Yrityskaupan myötä pääsemme hyödyntämään Puhdin toiminta-alustaa. Lähdemme yhteistyössä kehittämään toimintaa terveydenhuollon näkökulmasta. Pystymme jatkossa tarjoamaan Puhdin asiakkaille muun muassa aiempaa vahvemmin terveydenhuollon asiantuntijoiden tukea eri tilanteisiin ja elämäntapamuutoksiin, toteaa Mehiläisen lääkärikeskusten johtava lääkäri Iiro Heikkilä.

Puhti lanseerattiin vuoden 2018 lopussa uutena palveluna ennakoivaan terveydenhoitoon. Tähän mennessä jo noin 30 000 asiakasta on käyttänyt Puhdin palveluita. Puhti siirtyy osaksi Mehiläisen verkostoa huhtikuun alussa.

- Mehiläisen laaja näytteenottoverkosto, laboratoriopalvelut, lääkäripalvelut sekä elämäntapavalmennukset tarjoavat jatkossa Puhdin asiakkaille entistä parempaa palvelua ja tukevat Puhdin liiketoiminnan kasvua. Mehiläinen on edelläkävijä sähköisten terveydenhoitopalveluiden tarjoamisessa myös kansainvälisille markkinoille ja siten luonteva kumppani ja omistaja Puhdille, toteaa yksikönjohtaja Tero Era Puhdilta.

Mehiläinen tutkii myös kansainvälistymismahdollisuuksia Puhdin konseptia hyödyntäen.

- Puhti on omalta osaltaan tehnyt myös kansainvälistymisselvityksiä, ja yhdessä meillä on varmasti paremmat edellytykset ulkomaille suuntautuvien suunnitelmien osalta. Mehiläisen BeeHealthy lähteekin nyt aktiivisesti tutkimaan Puhdin konseptin tarjoamia kansainvälisiä mahdollisuuksia, sanoo toimialajohtaja Anssi Hartiala Mehiläisestä.

Puhdin viiden hengen tiimi jatkaa palvelun kehittämistä yhdessä Mehiläisen asiantuntijoiden kanssa.

Mehiläinen, Anssi Hartiala, toimialajohtaja
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Puhti, Tero Era, tero.era@puhti.fi, p. 050 541 6337

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.