Lahtelainen Kipinä Terveys liittyy Mehiläiseen

Lehdistötiedote 3.8.2021

Mehiläinen on ostanut työterveyspalveluja tuottavan Kipinä Terveyden 2.7.2021 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla.

Kipinä Terveys on päijäthämäläinen työterveyspalvelujen erityisosaaja, joka on palvellut asiakkaita Lahdessa vuodesta 1974 saakka. Toimitilat sijaitsevat Hennalankadulla, jossa asiakkaita palvellaan 12 asiantuntijan voimin.

- Olemme hyvin iloisia Kipinä Terveyden liittymisestä osaksi Mehiläistä. Kauppa vahvistaa Mehiläisen asemaa työterveyshuollon toimijana Lahdessa. Päijät-Hämeen vetovoimaisuus lisää yleisesti ottaen palvelujen kysyntää ja odotamme vahvan kasvun jatkuvan työterveyspalveluissamme, toteaa yksikönjohtaja Anu Jokinen Mehiläisestä.

- Kipinä Terveydellä on pitkä historia erinomaisesta työterveysyhteistyöstä paikallisten yritysten kanssa. Kahden viimeisen vuoden aikana olemme panostaneet merkittävästi digitalisaatioon, asiakaskokemuksen nostamiseen uudelle tasolle ja työterveyspalvelujen uudistamiseen. Liiketoimintakaupan myötä Kipinä Terveyden asiakkaat saavat käyttöönsä Mehiläisen valtakunnalliset palvelut, joiden avulla parannamme entisestään hoidon saavutettavuutta ja asiakaskokemusta. Luotan siihen, että Mehiläinen on Kipinä Terveyden arvojen mukainen joustava ja asiakaslähtöinen kumppani vaikuttavassa työterveysyhteistyössä, kertoo toimitusjohtaja Tarja Tenhonen Kipinä Terveydestä.

Yrityskaupalla ei ole vaikutuksia Kipinä Terveyden henkilöstöön, joka siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

- Haluan toivottaa Kipinä Terveyden ammattilaiset lämpimästi tervetulleeksi osaksi Mehiläistä. Arvostamme henkilöstön kokemusta ja vahvaa ammattitaitoa. Mehiläinen Lahti työllistää kaupan jälkeen 90 henkilöä ja 120 ammatinharjoittajaa, kuvailee Jokinen.

Asiakkaille uusia digitaalisia palveluja

Kipinä Terveyden asiantuntijat palvelevat jatkossa asiakkaita tutuissa tiloissa Hennalankadulla Lahden Okeroisissa. Mehiläinen tuo yrityskaupan myötä Kipinän asiakkaiden käyttöön erityisesti uusia digitaalisia palveluja.

- Mehiläinen tarjoaa työterveysasiakkaille digipalvelut työterveyden hoitoon ja työhyvinvoinnin ylläpitämiseen. Asiointia sujuvoittaa OmaMehiläinen – mobiilisovellus- ja verkkopalvelu, johon kuuluvalla Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan vuorokauden ympäri omasta sijaintipaikasta riippumatta, kuvailee Jokinen.

Myös paikallinen Mehiläisen yksikkö palvelee asiakkaita monipuolisesti. Mehiläinen tarjoaa saman katon alla laajat terveyspalvelut kuten työterveyspalvelut, päiväkirurgisen leikkausyksikön, erikoislääkäripalvelut, hammaslääkäriaseman, hengitystieinfektioklinikan ja laajat diagnostiikan palvelut. Drive-In-koronanäytteenotto palvelee Suurhallin pysäköintialueella.

Mehiläinen, yksikönjohtaja Anu Jokinen, anu.jokinen@mehilainen.fi, p. 040 741 5136

Kipinä Terveys, toimitusjohtaja Tarja Tenhonen, tarja.tenhonen@kipinaterveys.fi, p. 044 087 0442

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.