Lotta Harala toipumassa kilpailukuntoon kesäksi – pika-aituri ja Urheilu Mehiläinen aloittavat yhteistyön

Lehditötiedote 27.3.2019

100 metrin aitajuoksun arvokisaedustaja ja Suomen mestari Lotta Harala on toipunut ortopedi Jari Salon tekemästä selkäleikkauksesta erinomaisesti. Aitajuoksija uskoo aloittavansa kilpailukauden normaaliaikataululla touko-kesäkuun vaihteessa. Tulevaisuudessa Urheilu Mehiläinen on mukana Lotta Haralan matkassa urheilun huipulla.

Lotta Haralan selkäleikkauksesta on aikaa nyt noin viisi viikkoa, ja kuntoutus on hyvässä vauhdissa.

- Olen positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka nopeasti olen päässyt jo lähelle normaalia harjoittelua. Iso kiitos siitä kuuluu fysioterapeutilleni Urheilu Mehiläisen Jesse Talikalle, joka on kuunnellut minua urheilijana ja tehnyt kuntoutussuunnitelman juuri minun tarpeitani kuunnellen. Olen iloinen, että saan mennä kohti ensi kesää luottavaisin mielin, ja voin tarvittaessa tukeutua ympärilläni olevaan tiimiin, Lotta Harala kertoo.

- Nyt on kova tahto löytää urheilijana uusi taso, ja kesästä on tulossa jälleen mielenkiintoinen. Jos kaikki menee hyvin, ja kuntoutus etenee aikataulussa, Dohan MM-kisat ovat tavoitteenani syyskuussa, Harala jatkaa.

Asiantuntijatiimi tukee

27-vuotias aituri saa yhteistyön myötä avukseen huippuluokan lääketieteellisen tiimin, jossa on mukana asiantuntijoita ortopedian erikoislääkäristä fysioterapeuttiin. Urheilu Mehiläisen tiimi keskittyy yhdessä urheilijan kanssa tukemaan kokonaisvaltaista terveyttä, hyvinvointia ja urheiluvammojen ennaltaehkäisyä sekä kuntoutusta.

- Olen kiitollinen, että saan huippuasiantuntijatiimin ympärilleni, joka ennen kaikkea keskittyy ennaltaehkäisevään työhön. Minulle on todella tärkeää pysyä terveenä ja saada mahdollisimman monta tervettä päivää urheilijana, Harala pohtii.

- Yhteistyöstä Urheilu Mehiläisen kanssa minulla on erittäin hyvä fiilis. Laitan urheiluun kaikkeni, mutta minulla ei ole ollut koskaan kunnon tiimiä ympärilläni. Hetkittäin olen tuntenut olevani hieman hukassa.

Mehiläisen tavoitteena on yhteistyössä sekä tukea kilpaurheilua että lisätä tietoisuutta aktiivisesti urheilua harrastavien nuorten terveydestä ja hyvinvoinnista.

- On hienoa lähteä auttamaan urheilijaa, joka haluaa ylläpitää tervettä ja urheilullista elämäntapaa sekä haastaa itsensä urheilun huipulla. Lotta toimii monelle nuorelle urheilijalle esikuvana ja hänen kauttaan voimme nostaa esiin myös muille urheileville nuorille tärkeitä terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä teemoja ja kysymyksiä, toteaa Mehiläisen markkinoinnista, viestinnästä ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Ove Uljas.

Lisätiedot:

- Lotta Harala
- Mehiläinen Oy, Ove Uljas, markkinoinnista, viestinnästä ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja
- Urheilu Mehiläinen, Jari Salo, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Minna Kontulaisen kautta, puh. 040 5176 194, minna.kontulainen@mehilainen.fi

Urheilu Mehiläinen palvelee kaikkia urheilua harrastavia, tavoitteellisia aktiiviliikkujia, urheilijoita ja urheiluseuroja. Pääpaino on urheiluvammojen ennaltaehkäisyssä, hoidossa ja kuntoutuksessa sekä tutkimuksessa. Urheilu Mehiläisen moniammatilliset asiantuntijatiimit ja modernit urheilukirurgiaan erikoistuneet verkostot ja sairaalat palvelevat liikkujia ympäri Suomen. Urheilu Mehiläinen on osa Mehiläinen konsernia.