Mehiläinen avaa ensimmäisenä terveysalan toimijana kaupan Woltissa – myynnissä terveys- ja hygieniatuotteita

Lehdistötiedote 29.4.2021

Mehiläinen käynnistää 29.4.2021 ensimmäisenä terveysalan toimijana puhtaasti terveys- ja hygieniatuotteisiin keskittyneen kaupan kotiinkuljetuksiin erikoistuneen Woltin kanssa. Uuden palvelukanavan kautta halutaan entisestään vahvistaa asiakkaille tarjottavia digitaalisia palveluita.

Haluamme tarjota ennakkoluulottomasti ja rohkeasti toimialan etulinjassa uusia digitaalisia palveluita asiakkaillemme. Mehiläisen Wolt-kauppa on osa tätä strategiaa. Tavoitteenamme on, että omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa korkealaatuisten palveluiden avulla, toteaa Mehiläisen markkinointijohtaja Karolus Viitala.

- On hienoa päästä aloittamaan yhteistyö Mehiläisen kanssa. Tavoitteenamme on helpottaa asiakkaidemme arkea mahdollisimman monessa eri tilanteessa, ja pyrimmekin saamaan alustalle laajan kattauksen erilaisia tuotteita ja palveluja. Mehiläisen tuotevalikoima on loistava lisä Woltin tarjoomaan, sanoo Woltin maajohtaja Henrik Pankakoski.

Jatkossa Mehiläisen terveys- ja hygieniatuotteet ovat tilattavissa Woltin mobiilisovelluksella tai verkkosivuilta pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Oulussa, Vaasassa ja Jyväskylässä. Tilauksen jälkeen asiakas joko noutaa tilauksen itse Mehiläisen toimipisteestä tai Woltin lähettikumppani kuljettaa sen suoraan kotiin.

- Koronapandemia on lyhyessä ajassa entisestään muokannut kuluttajien käyttäytymistä, ja myös ruuan ja päivittäistavaroiden ostaminen verkosta kotiinkuljetuksella on vakiintunut osaksi arkea. Tietyissä asiakasryhmissämme Woltia käytetään säännöllisesti ruuan kotiinkuljetukseen, ja tuttuun ostoprosessiin on kätevä liittää terveys- ja hygieniatuotteiden hankinta. Muun muassa näitä asiakkaita haluamme palvella vaivattomasti Woltin kautta, sanoo Mehiläisen Viitala.

Aluksi kaupassa myydään Mehiläisen vitamiineja, käsidesiä, maskeja sekä suun hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Myöhemmässä vaiheessa kaupan tarjoomaa on tarkoitus laajentaa.

- Aloitamme yhtäältä tuotteilla, jotka auttavat meneillään olevassa pandemiatilanteessa sekä toisaalta koko kehon hyvinvointia tukevilla tuotteilla. Erityisesti suun terveys on asia, johon meidän kaikkien suomalaisten tulisi panostaa enemmän. Pilotoinnin jälkeen valikoimaa on tarkoitus laajentaa; meillä on lukuisia kiinnostavia tuotteita ja palveluita kehityslistalla, toteaa Viitala lopuksi.

Mehiläinen, markkinointijohtaja Karolus Viitala, karolus.viitala@mehilainen.fi, p. 040 848 8372

Wolt, Suomen maajohtaja Henrik Pankakoski, henrik.pankakoski@wolt.com, p. 044 477 7498

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.