Mehiläinen avaa Ouluun vaikeavammaisten asumisryhmän

Lehdistötiedote 1.9.2020

Mehiläinen avaa Oulun Toppilansaareen uuden asumisryhmän Omakoti Kaasiin syksyllä 2020. Uudet asunnot valmistuvat syksyllä 2020 Oulun Toppilansaareen tarjoten ympärivuorokautista asumispalvelua vaikeavammaisille.

Omakoti Kaasi tarjoaa asunnon 15 asiakkaalle – kodit ovat modernit ja tiloissa on otettu huomioon erityisesti vaikeavammaisten tarpeet.

- Tavoitteenamme on tarjota laadukkaat asunnot ja yksilölliset palvelut vaikeavammaisille henkilöille. Asiakkaat asuvat omissa asunnoissaan tavallisessa asuinympäristössä osana korttelin elämää ja pääsevät näin muodostamaan omaa, itsensä näköistä elämää, kertoo Mehiläinen Hoivapalveluiden aluejohtaja Teija Lehtiniemi.

Asukkaat saavat yksiköllistä tukea ja huolenpitoa viikon jokaisena päivänä ja ympäri vuorokauden. Kodissa tarjotaan lisäksi asukkaille aktiviteettejä ja sekä ryhmätoimintaa asukkaiden omien voimavarojen ja mieltymysten mukaan.

- Asukkaille tarjotaan mahdollisuus itsenäiseen elämään omassa kodissa ammattilaisen tuen turvin. Asukkaille tarjotaan eritasoisia palveluja yksilöllisten tarpeiden mukaisesti. Asumisryhmän nimi Kaasi tulee Oulun murteesta ja tarkoittaa kaverina mukana olemista, Lehtiniemi kertoo.

Asukkaaksi voi hakeutua joko Oulun kaupungin palveluohjauksen kautta tai ottamalla suoraan yhteyttä Omakoti Kaasiin.

Lisätiedot:
Aluejohtaja Teija Lehtiniemi, p. 040 663 2625, Teija.Lehtiniemi@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.