Mehiläinen investoi Espoon Tapiolaan - avaa täyden palvelun lääkärikeskuksen kauppakeskus Ainoaan

Lehdistötiedote 20.1.2021

Mehiläinen avaa Tapiolaan kauppakeskus Ainoaan uuden täyden palvelun lääkärikeskuksen huhtikuussa 2021. Tapiolan laajennus on tärkeä osa Mehiläisen kasvusuunnitelmia Espoossa. Toimipisteessä tulee työskentelemään jopa yli 80 terveydenhuollon ammattilaista.

Uudessa lääkärikeskuksessa Mehiläinen Tapiolan nykyiset tukijalat, gynekologi- ja työterveyspalvelut, laajenevat yleis- ja erikoislääkäritarjonnan sekä suun terveyden palvelujen osalta.

- Länsimetron avaus ja hyvät liikenneyhteydet nostivat Tapiolan yhdeksi Espoon tärkeimmistä keskuksista. Työterveyden puolella Keilaniemi-Otaniemi-Tapiola -työssäkäyntialueen kasvu vaatii meiltä investointeja vastataksemme tietotyöntekijän uudenlaisiin tarpeisiin muun muassa mielen hyvinvoinnin osalta, toteaa yksikönjohtaja Tuomas Vaalto Mehiläinen Tapiolasta.

Haastavasta koronatilanteesta huolimatta asiakkailla on kasvava tarve hoitaa terveysasioita kokonaisvaltaisesti.

- Olemme keskittäneet sekä Drive In Express -koronatestausasemamme että hengitystieoireisia palvelevan klinikkamme Otaniemeen. Tällä tavoin varmistamme sekä Tapiolan uuden yksikön että muiden lääkärikeskustemme turvalliset palvelut, Vaalto sanoo.

Urheilu Mehiläisen, mielen hyvinvoinnin sekä suun terveyden palveluja

Mehiläinen lanseeraa Tapiolaan Urheilu Mehiläisen klinikan palvelemaan Espoon sekä laajemminkin Länsi-Uudenmaan urheilijoita ja kuntoilijoita.

- Tarjoamme muun muassa magneettikuvauksen sekä kattavat ortopedi-, fysioterapia- ja urheilulääkäripalvelut. Urheilu Mehiläisen lanseerauksen myötä vahvistamme myös yhteistyötä paikallisten urheiluseurojen kanssa.

Korona-aika on entisestään kasvattanut tarvetta mielenterveyden palveluille, ja Tapiolassa tarjotaan esimerkiksi työpsykologi- ja psykoterapeuttipalveluita matalalla kynnyksellä sekä työterveys- että yksityisasiakkaille. Lääkärikeskuksen yhteyteen avataan myös uusi Hammas Mehiläisen vastaanotto.

- Suun terveys on tärkeä osa ihmisen kokonaisterveyttä, ja haluamme tuoda suun terveyden palvelut nopeasti ja sujuvasti espoolaisten saataville, Vaalto kuvailee lopuksi.

Lääkärikeskus toimii laajoilla aukioloajoilla kauppakeskus Ainoan tulevassa laajennuksessa M-tasolla osoitteessa Länsituuli 10. Lääkärikeskuksen avajaisia vietetään 22.4.2021.

Mehiläinen Tapiola, Tuomas Vaalto, yksikönjohtaja, p. 045 676 9121, tuomas.vaalto@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.