Mehiläinen investoi miljoonan kuvantamisen palveluihin Porvoossa – uusi magneettitutkimuslaite käyttöön tänään

Lehdistötiedote 8.5.2023

Mehiläisen palvelukehitys jatkuu vahvana Itä-Uudellamaalla. Porvoon Mehiläisen kuvantamisen palvelut paranevat entisestään uuden magneettitutkimuslaitteen myötä. Investoinnin kokonaisarvo nousee noin miljoonaan euroon. Mehiläinen tarjoaa Porvoossa laajat lääkärikeskuspalvelut jo yli 100 terveydenhuollon asiantuntijan voimin. Uusimmat palvelulaajennukset on tehty psykoterapian ja uniapnean hoidon saralla.

- Porvoon Mehiläisessä on tehty magneettitutkimuksia jo Porvoon lääkärikeskuksen alkuajoista lähtien. Haluamme panostaa myös jatkossa vahvasti laajaan palvelutarjontaamme Porvoossa, ja nyt oli uuden magneettilaitteen hankinnan aika, kertoo Mehiläisen yksikönjohtaja Elina Rautaporras tyytyväisenä.

Siemens Magnetom Sempra 1.5 Teslan magneettitutkimuslaitteen myötä asiakkaille voidaan tehdä tarkkoja tutkimuksia, mikä auttaa oikean diagnoosin tekemisessä sekä hoidon valinnassa. Uusi laite on otettu käyttöön maanantaiaamusta 8.5.

- Uuden magneetin myötä voimme varmistua palveluidemme korkeasta laadusta myös jatkossa. Samassa yhteydessä olemme päivittäneet myös ensimmäisen kerroksemme tilailmettä, Rautaporras sanoo.

Mehiläisen vahva palvelukehitys jatkuu Itä-Uudellamaalla – uusina palveluina psykoterapia ja uniapnean hoito

Porvoon Mehiläisessä toimii yli 100 terveydenhuollon asiantuntijaa. Lääkärikeskus tarjoaa kattavat palvelut, kuten yleis- ja erikoislääkäreiden vastaanotot, laboratorio- ja kuvantamispalvelut, diagnostiikkapalvelut, fysioterapiapalvelut, mielen hyvinvoinnin palvelut, työterveyspalvelut sekä erilaisia päiväkirurgisia leikkauksia. Myös Hammas Mehiläinen palvelee samassa osoitteessa.

- Viime aikoina erityisesti työterveyshuollon palveluissa on ollut huomattavaa kasvua Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen sekä lukuisten uusien alueen yritysten tullessa työterveysasiakkaiksemme. Samalla myös yksikkömme huippuammattilaisten joukko on kasvanut, Rautaporras iloitsee.

- Uutena Porvoon Mehiläisen monipuolisessa palveluvalikoimassa ovat psykoterapeutin palvelut. Myös uniapneatutkimukset ja sen erilaiset hoitomuodot, kuten CPAP-hoito, kuuluvat nyt vahvasti palveluihimme, hän päättää.

Mehiläinen Porvoo palvelee asiakkaita osoitteessa Näsin Koulukatu 2.

Mehiläinen, yksikönjohtaja, elina.rautaporras@mehilainen.fi, p. 040 735 5005

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.