Mehiläinen investoi Oulussa magneettitutkimuksiin – mahdollistaa kestoltaan lyhyemmän ja tarkemman tutkimuksen asiakkaille

Lehdistötiedote 9.6.2022

Mehiläinen investoi Oulun lääkärikeskuksen kuvantamisen palveluihin uuden magneettitutkimuslaitteen kautta. Uusi laite mahdollistaa asiakkaalle miellyttävämmän kuvantamiskokemuksen suuremman kuvausaukon ja lyhyempien tutkimusaikojen myötä. Samalla asiakkaille pystytään tarjoamaan entistä laajemmin korkealaatuisia magneettitutkimuspalveluita.

Oulun Mehiläisen vanhan magneettilaitteen tultua käyttöikänsä päähän, korvataan laite Siemens Luminalla, kolmen teslan kenttävoimakkuudella varustetulla korkealaatuisella magneettilaitteella. Investoinnin arvo nousee jopa 1,5 miljoonaan euroon.

- On hienoa, että saamme Ouluun lippulaivatason magneettikuvauslaitteen. Uusi laite edustaa Mehiläisen magneettilaitekannan parasta kärkeä. Viime vuonna investoimme Ouluun uuden natiiviröntgenkuvauslaitteiston ja huippuluokan ultraäänilaitteen, joten magneettilaitteen päivityksen myötä koko kuvantamisen laitteisto Oulussa on huippumodernia, kuvailee Mehiläinen Oulun lääkärikeskuksen palvelupäällikkö Henri Tyni.

Uudesta laitekannasta hyötyvät ennen kaikkea asiakkaat.

- Aika magneettitutkimuksessa lyhenee, mikä on usein asiakkaiden toiveissa. Lisäksi uudessa laitteessa on isompi kuvausaukko, mikä tekee kuvauksesta miellyttävämpää. Koska kuvaus on aiempaa nopeampaa, pystymme palvelemaan entistä useampia asiakkaita päivän aikana. Uudet investoinnit mahdollistavatkin toimintamme kehittämisen ja asiakkaidemme erinomaisen palvelun pitkälle tulevaisuuteen, iloitsee Tyni.

Uusi magneettitutkimuslaite painaa noin seitsemän tonnia ja se nostetaan lääkärikeskuksen toiseen kerrokseen Kauppurienkadun puolelta. Vaihtoa varten toisen kerroksen ulkoseinään avataan noin 2,5 x 2,5 metrin kokoinen raahausaukko, joka tulee näkymään hyvin Kauppurienkadulle remontin ajan.

Laite nostetaan sisälle Mehiläiseen 28.6. ja se palvelee asiakkaita täysimittaisesti heinäkuun puolivälin tienoilla.

Mehiläinen, Henri Tyni, palvelupäällikkö, henri.tyni@mehilainen.fi, p. 050 554 6851

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.