Mehiläinen investoi pohjalaismaakuntiin 20 miljoonaa euroa

Lehdistötiedote 3.1.2017

Mehiläinen investoi pohjalaismaakuntiin, erityisesti Seinäjoen, Vaasan ja Kokkolan alueille, noin  20 miljoonaa euroa vuosien 2016-2018 aikana. Alueelle syntyy investointien myötä yli 100 uutta työpaikkaa. Investoinnit kohdistuvat muun muassa lääkärikeskusten toiminnan laajentamiseen sekä uusiin hoivakoteihin.

Pohjalaismaakunnat: Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaa ovat Mehiläiselle tärkeitä painopistealueita, joissa nähdään tulevaisuudessa vahvaa kasvupotentiaalia.

”Alueella on vireä elinkeinoelämä, yrittäjähenkinen kulttuuri sekä ylipäätään hyvä tekemisen meininki. Investoimmekin pohjalaismaakuntiin vuosien 2016-2018 aikana noin 20 miljoonaa euroa”, toteaa toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää Mehiläisestä.

Mehiläinen työllistää tällä hetkellä pohjalaismaakunnissa lähes 400 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista.  ”Investointiemme myötä alueelle syntyy yli 100 uutta työpaikkaa”, toteaa Järvenpää.

Mehiläisen investoinnit pohjalaismaakunnissa koostuvat pääosin uusista avattavista toimipisteistä, yritysostoista sekä toiminnan laajentamisesta. Investoinnit kohdistuvat lääkärikeskuksiin Seinäjoella ja Kokkolassa, lääkäri- ja hammaslääkärikeskukseen Vaasassa sekä hoivakoteihin Seinäjoella ja Kauhavalla. Lisäksi Mehiläinen avaa kokonaan uudet työterveyshuollon toimipisteet Kokkolaan ja Ylivieskaan.

”Haluamme palvella asiakkaitamme lähellä heitä, kokonaisvaltaisesti, sujuvasti ja nopeasti. Laajempi palvelutarjooma ja toimipisteverkosto mahdollistaa tämän aiempaa kattavammin myös pohjalaismaakunnissa”, kuvailee Järvenpää.

Mehiläinen tarjoaa alueella myös laajat lastensuojelupalvelut kunta-asiakkaille.

Lisätiedot:

Mehiläinen Oy, aluejohtaja Andreas Taalas, puhelin: 040 7644097, sähköposti: andreas.taalas@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.