Mehiläinen investoi Rovaniemelle – lääkärikeskus kokonaan uusiin tiloihin, avaa sairaalan

Lehdistötiedote 7.2.2020

Mehiläinen Rovaniemi laajentaa toimintaansa syksyllä 2021, jolloin Mehiläiselle valmistuu kokonaan uudet tilat Lampelan alueelle. Uusiin tiloihin muuttavat sekä lääkärikeskus- ja työelämäpalvelut että Hammas Mehiläinen. Tiloihin avataan myös täysin uusi sairaala sekä magneettitutkimusyksikkö.

Mehiläinen panostaa lähivuosina voimakkaasti kasvuun Lapin alueella ja tekee alueelle merkittävän, noin 9 miljoonan euron investoinnin uuden lääkärikeskus-sairaala -rakennushankkeen myötä. Mehiläisen lääkärikeskuksen rakentaminen alkaa keväällä 2020 ja tilat valmistuvat syksyllä 2021.

- Rovaniemi on Lapin pääkaupunkina tärkeä ja toimintaympäristöltään kehittyvä talousalue. Alueen väestömäärä on kasvava ja työllisyyden ennustetaan paranevan entisestään. Tapahtuvan kehityksen myötä alueen palvelutarpeet tulevat kasvamaan, ja tähän haluamme omalta osaltamme vastata, sanoo Mehiläinen Rovaniemen yksikönjohtaja Seija Henttonen.

Mehiläinen Rovaniemi työllistää kokonaisuudessaan noin 85 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.

Asiakkaille kattavampia palveluja

Asiakkaille toiminnan laajentaminen tarkoittaa entistä kattavampia terveyspalveluja yhdestä osoitteesta. Uusiin kaksikerroksisiin tiloihin tulee yleis- ja erikoislääkärin palvelut, työterveyshuolto, Hammas Mehiläinen ja päiväsairaala. Lääkärikeskukseen tulee myös magneettitutkimusyksikkö.

- Mahtavaa, että voimme jatkossa tarjota asiakkaillemme kaikki palvelut saman katon alla. Myös henkilöstömme on erityisen tyytyväinen, kun pääsemme täysin uusiin ja nykyaikaisiin tiloihin. Olemme ylpeitä saadessamme Rovaniemelle uuden sairaalan, joka on Mehiläisen valtakunnallisen palveluverkoston 14. sairaala, toteaa Henttonen.

Erinomaisten kulkuyhteyksien päässä olevat avarat tilat on suunniteltu asiakkaiden ja hoitohenkilökunnan lähtökohdista. Tilat tulevat olemaan esteettömät ja hyvien yhteyksien päässä. Myös parkkitilaa on hyvin.

Rakennettava toimitalo tulee kokonaisuudessaan Mehiläisen käyttöön. Lääkärikeskuksen tilasuunnittelun lähtökohtana on ollut Mehiläinen laatukäsikirja ja tilat on muokattu täysin Mehiläisen tilatarpeiden mukaisesti. Tilat rakentaa RovaLappi Rakennus Oy.

Sirkku Martti työelämäpalveluiden yksikönjohtajaksi

Vahvaa kasvua haetaan Rovaniemellä myös työelämäpalveluissa. Työterveyshuollon erikoislääkäri, MBA Sirkku Martti aloitti 1.11.2019 Mehiläinen Rovaniemen työelämäpalveluiden yksikönjohtajana. Martin vastuualueeseen kuuluu Mehiläisen työelämäpalveluiden kehittäminen ja johtaminen Rovaniemen ja Lapin alueella.

- Olen erittäin iloinen siitä, että alueen työelämäpalveluita johtamaan saatiin työterveyden huippuasiantuntija, joka on itse kotoisin Lapista ja tuntee alueen hyvin, toteaa Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas.

Myös työelämäpalveluiden asiakaskunnassa Mehiläisen laajentumissuunnitelmat on otettu ilahtuneena vastaan.

- Toimiva työterveysyhteistyö Mehiläisen kanssa on oleellinen osa työn turvallisuuden ja terveyden edistämistä BRP Finlandilla. Haluamme tarjota työntekijöillemme kattavat terveyspalvelut ja Mehiläisen laajentumissuunnitelmat täyden palvelun taloksi tukevat tätä tavoitettamme, sanoo BRP Finland Oy:n henkilöstöpäällikkö Mari Kumpu.

•    Mehiläinen, Seija Henttonen, yksikönjohtaja, p. 050 583 0003, seija.henttonen@mehilainen.fi
•    Mehiläinen, Sirkku Martti, työelämäpalveluiden yksikönjohtaja, p. 040 501 4323, sirkku.martti@mehilainen.fi
•    RovaLappi Rakennus Oy, kehitysjohtaja Tuomo Poutiainen, puh. 040 702 1387

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.

RovaLappi Rakennus Oy on itsenäinen rovaniemeläinen rakennusliike, joka on keskittynyt asuin-, toimitila- ja liikerakentamiseen koko Lapin alueella jo vuodesta 1982.