Mehiläinen investoi Tammisaaressa toimipisteen palveluihin ja avaa röntgenin – Urheilu Mehiläinen seurayhteistyöhön Ekenäs IF:n kanssa

Lehdistötiedote 4.4.2024

Mehiläinen investoi Tammisaaressa kuvantamisen palveluihin ja lisätiloihin. Toimipisteeseen avataan natiiviröntgen syksyn aikana ja tuleva remontti tuo lisää tilaa yhtenäistäen lääkärikeskuksen toiminnot samaan kerrokseen. Seurayhteistyö Ekenäs IF:n kanssa on alkanut maaliskuussa.

- Raasepori ja Länsi-Uusimaa ovat Mehiläiselle tärkeitä alueita ja haluamme parantaa osaltamme paikallista palvelua. Investoinnin myötä pystymme turvaamaan entistä varmemmin kaksikieliset terveyspalvelut koko Länsi-Uudenmaan alueella. On myös erittäin suuri ilo päästä tukemaan Veikkausliigaan hienon nousun tehnyttä EIF:ää ja varmistamaan yhdessä seuran kanssa sekä ammatti- että junioriurheilijoille mahdollisimman monta tervettä harjoitus- ja kilpailupäivää, iloitsee Mehiläisen Länsi-Uudenmaan alueen yksikönjohtaja Satu Ahola.

Tammisaaren lääkärikeskuksen palvelutarjonta kattaa monipuoliset yleis- ja erikoislääkäreiden vastaanotot sekä mielen hyvinvoinnin, työterveyshuollon, fysioterapian sekä laboratorion palvelut. Syksyllä avautuva natiiviröntgen on yksikössä uusi toiminto, joka palvelee myös Hangon ja Karjaan asiakkaita. Tulevan remontin yhteydessä uusitaan ja laajennetaan lääkärikeskuksen toimitiloja, ja tilailmettä raikastetaan.

- Natiiviröntgen on odotettu lisä Tammisaaren yksikön palveluihin, joka mahdollistaa asiakkaille kuvantamisen lääkärin lähetteellä heti vastaanottokäynnin yhteydessä. Toimipisteemme on kasvanut uusien lääkäreiden myötä ja meillä työskentelee jo yli 40 terveydenhuollon asiantuntijaa. On hienoa saada lisää tilaa palvelemaan asiakkaitamme ja henkilökuntaamme entistä paremmin, Ahola sanoo.

Seurayhteistyö Ekenäs IF:n kanssa

Kattava palveluverkosto Länsi-Uudellamaalla ja valtakunnallisesti sekä EIF:n koko seuralle rakennettu oma hoitopolku mahdollistaa nopean ja oikea-aikaisen hoidon akuuttihoidosta kiireettömään hoitoon. Lisäksi seuran jäsenillä on mahdollisuus osallistua Urheilu Mehiläisen koulutustapahtumiin.

- Mehiläinen vastaa miesten edustusjoukkueen ottelulääkäreistä Veikkausliigaotteluissa sekä tarvittaessa Suomen Cupin kotiotteluissa Veikkausliigatasolla pelatessa. Olemme nimenneet seuralle oman lajituntemusta omaavan hoitotiimin, johon kuuluu sekä lääkäreitä että fysioterapeutteja. Suosittelemme edustusjoukkueen lääkäreitä myös junioriurheilijoille, sillä heillä on kattava osaaminen jalkapalloon liittyvissä vammoissa, Ahola toteaa.

- EIF:n miesten tiimi on erittäin tyytyväinen Mehiläisen kanssa tehtyyn sopimukseen ja siihen, että voimme työskennellä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Tämä oli myös osa meidän tavoitettamme 2024, jota meidän on parannettava kaikilla osa-alueilla, EIF Oy:n urheilutoimenjohtaja Peter Haglund jatkaa.

- Tämä on meille mieluisa ja tärkeä yhteistyö, sillä olemme hakeneet tämänkaltaista yhteistyökumppania jo pidemmän aikaa. Yhdessä Mehiläisen kanssa saimme rakennettua laadukkaan ja ammattimaisen hoitopolun EIF:n pelaajille. Meillä on käytössä alan parhaat tekijät ja tarvittaessa hoito löytyy myös läheltä, sanoo EIF ry:n toiminnanjohtaja Jukka Karjalainen.

FAKTARUUTU: Mehiläisen kattavat terveyspalvelut Länsi-Uudellamaalla – toimipisteitä 21

• Mehiläinen tarjoaa kattavat terveyspalvelut kaiken ikäisille helposti ja nopeasti Länsi-Uudenmaan lääkärikeskuksissa sekä fysioterapia-, psykoterapia- ja hammasyksiköissä Espoon ja Hangon välillä.
  • Toiminta kattaa Tammisaaren lisäksi muun muassa Karjaan, Kauniaisen ja Kirkkonummen.
  • Lisäksi Espoon Tapiolan yksikössä toimii vuoden jokaisena päivänä koko yksikön aukioloajan avoinna oleva tapaturmapäivystys, jossa pystytään hoitamaan muun muassa luun murtumia ja haavoja.
  • Mehiläinen Tammisaari sijaitsee osoitteessa Asematie 6.

- Mehiläinen, yksikönjohtaja Satu Ahola, satu.ahola@mehilainen.fi, p. 040 756 9528
- EIF Oy, urheilutoimenjohtaja Peter Haglund, peter.haglund@ekenasif.fi, p. 044 047 1629
- EIF ry, toiminnanjohtaja Jukka Karjalainen, jukka.karjalainen@ekenasif.fi, p. 044 793 0036

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.