Mehiläinen investoi Vaasaan – muuttaa uusiin tiloihin ja laajentaa palveluja

Lehdistötiedote 10.6.2020

Mehiläinen Vaasa muuttaa Raastuvankadulta Vaasanpuistikon uudisrakennukseen syksyllä 2021. Mehiläisen investoinnin taustalla on vahva kasvu ja usko Vaasan talousalueen myönteiseen kehitykseen myös tulevaisuudessa.

Mehiläinen on palvellut ja hoitanut vaasalaisten terveyttä vuodesta 2003 lähtien. Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas näkee alueen tulevaisuudennäkymät valoisana.

- Vaasa on vireä kaupunki, jonka elinkeinoelämä on kansainvälistä. Alueen energiateknologiayritykset muodostavat Pohjoismaiden laajimman energiaklusterin ja kaupungin globaalit yritykset arvostavat paikallista osaamista ja yrittäjämäistä asennetta. Monella kaupungin asukkaalla on kansainvälinen työkenttä. On hienoa olla edelläkävijänä mukana tuottamassa laadukkaita terveyspalveluita alueen asukkaille sekä kaiken kokoisille yrityksille, hän toteaa.

Kaikki palvelut saman katon alta

Toimintojen ja asiakasmäärän kasvaessa Mehiläinen Vaasan nykyiset tilat ovat jäämässä liian pieniksi, ja yhtiö tekee merkittävän 20 miljoonan euron investoinnin uusiin toimitiloihin. Mehiläinen Vaasa työllistää jatkossa noin 150 terveydenhoidon ammattilaista.

- Henkilökunnan osaaminen ja palveluhenkisyys yhdistettynä Mehiläisen kattavaan palveluvalikoimaan on tuonut ja tuo meille tyytyväisiä asiakkaita. Nyt pääsemme palvelemaan heitä uusiin moderneihin ja laajennettuihin tiloihin, iloitsee Mehiläinen Vaasan yksikönjohtaja Tamara Koskimies.

Vaasanpuistikolle valmistuu tilat lääkärikeskukselle, työterveyspalveluille, Sairaala Mehiläiselle, Urheilu Mehiläiselle ja Hammas Mehiläiselle. Lääkärikeskuksesta löytyy jatkossakin magneettitutkimus- ja kuvantamisyksikkö sekä laboratorio.

- Nykyaikaiset tilat mahdollistavat asiakkaiden entistä paremman palvelun. Asiakkaamme löytävät koko Vaasan Mehiläisen henkilökunnan ja palvelut samasta paikasta. Erityisen ylpeä olen modernin sairaalan tarjoamista mahdollisuuksista sekä siitä, että pystymme vastaisuudessa palvelemaan niin yksityis- kuin työterveyshuollon asiakkaitamme saman katon alla, toteaa Koskimies.

Valoisat uudet tilat tulevat keskeiselle paikalle valmistuvaan uudisrakennukseen Vaasanpuistikolle. Myös parkkitilaa löytyy hyvin. Osaa tilasta voidaan alivuokrata kiinnostuneille. Työelämäpalveluiden etätoimipiste jatkaa tuttuun tapaan asiakkaiden palvelua Runsorissa.

- Aluejohtaja Andreas Taalas, p. 040 764 4097, andreas.taalas@mehilainen.fi
- Yksikönjohtaja Tamara Koskimies, p. 050 384 5696, tamara.koskimies@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.