Mehiläinen investoi yli 5 miljoonaa Tampereelle – avaa täyden palvelun lääkärikeskuksen Hämeenkadulle

Lehdistötiedote 17.11.2021

Mehiläinen laajentaa toimintaansa Tampereella uuden yksikön myötä alkusyksystä 2022. 1 500 neliön lääkärikeskus tarjoaa jatkossa asiakkaille lääkäri-, työterveys-, hammaslääkäri- ja mielenterveyspalvelut Hämeenkiven kiinteistössä osoitteessa Hämeenkatu 6, Stockmannin tavaratalon naapurissa. Toimipiste tulee työllistämään lähes 50 terveydenhuollon ammattilaista.

Mehiläinen on kaksinkertaistanut toimintansa Tampereella yksityisten terveyspalveluiden puolella viime vuosien aikana. Työvoimavaltaisella alalla laajentumista on seurannut runsas rekrytointi ja siitä johtuva tilatarve. Syksyllä 2022 avattava yksikkö tuo palvelut lähemmäksi alueen asukkaita ja pystyy näin palvelemaan heitä entistä kattavammin.

- Haluamme palvella Tampereen asiakkaitamme mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Näemme, että Tampere on alueellisesti erittäin kiinnostava, kehittyvä markkina-alue ja uuden yksikön avaaminen on tärkeä osa Tampereen seudun kasvusuunnitelmiamme, toteaa Mehiläisen Länsi-Suomen aluejohtaja Juuso Rajala.

Olemme laajentaneet vaiheittain paljon viimeisten vuosien aikana sekä Finlaysonilla että uusiin toimipisteisiin. Nyt saamme keskustaan riittävästi kasvutilaa ja pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä paremman saavutettavuuden uuden yksikön huippusijainnin ansiosta. Yksikkömme ympärillä on tarjolla laajat Tampereen keskustan palvelut, muun muassa Stockmannin tavaratalo samassa rakennuksessa, Rajala iloitsee.

Olen iloinen, että Hämeenkiven kiinteistöön tulee Mehiläisen kaltainen erinomainen toimija, joka täydentää osaltaan keskustan palvelutarjontaa ja elinvoimaa. Lääkärikeskus tulee erinomaiselle paikalle kaupungin keskustaan ja on hyvin saavutettavissa sekä julkisilla liikennevälineillä että henkilöautolla Hämpin parkkia hyödyntäen, sanoo OP Tampereen toimitusjohtaja Jani Vilpponen.

Kattavat ja laadukkaat palvelut saman katon alta

Hämeenkadun uudessa yksikössä tulee palvelemaan sekä lääkärikeskus- ja työelämäpalvelut että Hammas Mehiläinen. Talosta löytyy jatkossa myös kattavat kuvantamis- ja laboratoriopalvelut.

- Olemme erittäin innostuneita ja malttamattomia. Projektista tulee alan yksityismarkkinan merkittävin rakennushanke vuosiin Tampereen seudulla. Tavoitteenamme on olla Tampereen kärkitoimija työterveyshuollossa, yksityislääkäripalveluissa sekä hammaslääkäripalveluissa, Rajala päättää.

Mehiläisen Tampereen nykyiset lääkärikeskukset sijaitsevat Finlaysonin alueella osoitteessa Itäinenkatu 3 sekä Kauppi Sports Centerin tiloissa osoitteessa Kuntokatu 17. Hammas Mehiläinen palvelee Finlaysonin lääkärikeskuksen yhteydessä sekä ydinkeskustassa osoitteessa Hämeenkatu 20.

Lisätiedot:

- Mehiläinen, Juuso Rajala, aluejohtaja Länsi-Suomi

- OP Tampere, Jani Vilpponen, toimitusjohtaja

- Yhteydenotot Mehiläisen viestintäpäällikkö Salla Tähtisen kautta, p. 050 554 3832, salla.tahtinen@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa ja kansainvälisesti. Yhtiö tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakasta. Suomessa yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.