Mehiläinen kolmatta vuotta peräkkäin Suomen luotetuin yksityinen lääkäriasema

Lehdistötiedote 22.3.2022

Mehiläinen on valittu Valittujen Palojen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi yksityiseksi lääkäriasemaksi jo kolmatta vuotta peräkkäin. Mehiläinen sai 45 prosenttia kategorian maininnoista ja osuus kategorian äänistä kasvoi viidellä prosenttiyksiköllä edellisen vuoden tutkimuksesta.

- Asiakastyytyväisyys on meille ensiarvoisen tärkeää. Haluan kiittää lämpimästi asiakkaitamme ja kaikkia tutkimukseen vastanneita luottamuksesta Mehiläistä kohtaan. Mehiläisen tehtävänä on jo 112 vuoden ajan ollut tuottaa terveyttä ja hyvinvointia osana ympäröivää yhteiskuntaa ja tämä on hieno tunnustus tekemästämme työstä, toteaa Mehiläisen lääketieteellinen johtaja Kaisla Lahdensuo

- Mittaamme Mehiläisessä terveyspalveluiden asiakaskokemusta suositteluindeksi- eli NPS-mittauksella (Net Promoter Score). Luotetuin merkki -tutkimuksen tulokset tukevat NPS-tuloksiamme vakaasta, luotettavasta ja laadukkaasta palvelusta.

Suurimmillaan luottamus Mehiläiseen on lapsiperheissä. Vastaajista, joiden taloudessa on alle 16-vuotiaita lapsia, 59 prosenttia nimesi Mehiläisen eniten luottamakseen yksityiseksi lääkäriasemaksi. Alle 50-vuotiaiden vastaajien joukossa luottamus on myös vahvaa. Heistä 53 prosenttia valitsi Mehiläisen luotettavimmaksi yksityiseksi lääkäriasemaksi.

- Olemme erityisen ilahtuneita siitä, että lapsiperheet luottavat Mehiläiseen. Lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukena on tehty pitkäjänteisesti työtä. Lasten Mehiläisessä pieniä – ja isompiakin – potilaita auttavat lastenlääkäriemme ohella myös muut erikoislääkärimme ja asiantuntijamme lääkärikeskuksissa ja etävastaanotoilla kaikkialla Suomessa. On hienoa nähdä tämän työn kantavan hedelmää, Lahdensuo sanoo.

Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen nyt 22. kerran yhteistyökumppaninsa brittiläisen Wyman Dillon -tutkimustoimiston kanssa. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 006. Otos poimittiin CIL Suomi Oy:n asiakasrekisteristä. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi. Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit 40 kategoriassa.

Lisätietoja tutkimuksesta: https://www.luotetuinmerkki.fi/.

• Mehiläinen, Kaisla Lahdensuo, lääketieteellinen johtaja

• Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.