Mehiläinen laajenee Saksassa – ostaa lääkäripalveluyhtiö MVZ Westpfalzin

Lehdistötiedote 13.4.2022

Lääkärikeskus- ja sairaalapalveluja tarjoava MVZ Westpfalz liittyy osaksi Mehiläisen Saksan toimintoja. Mehiläinen toimii jatkossa myös Saksan markkinoilla Ruotsista tutulla Meliva-brändillä.

MVZ Westpfalz on johtava lääkäri- ja sairaalapalveluiden tarjoaja Landstuhlin ja Kaiserlauternin alueella Lounais-Saksassa. MVZ Westpfalz -konserniin kuuluvat MVZ Westpfalz GmbH, Radiologie Westpfalz GmbH, MVZ International Rehab Westpfalz GmbH sekä Mediceum Klinik Landstuhl GmbH.

Yhtiö on alueen johtavia toimijoita ja erinomainen esimerkki saksalaisesta osaamisesta eri erikoisalojen avo- ja sairaalapalveluiden saumattomasta yhdistämisestä sekä innovatiivisesta avoterveydenhuollon palveluiden kehittämisestä. MVZ Westpfalz on erikoistunut erityisesti ortopediaan, radiologiaan sekä korva-, nenä- ja kurkkutauteihin.

- Olemme erittäin iloisia löydettyämme strategisen kumppanin, jolla on vahva osaaminen ja laaja kokemus digitaalisista palveluista. Mehiläinen jakaa visiomme korkealaatuisista ja tehokkaista terveyspalveluista. Osana Mehiläistä meillä on mahdollisuus kehittää palveluitamme entisestään samalla, kun lähdemme yhdessä laajentamaan palveluverkostoa Saksassa. Olen luottavainen, että MVZ Westpfalzin osaaminen ja kokemus luovat vahvan pohjan tämän tavoitteen saavuttamiselle, sanoo MVZ Westpfalzin toimitusjohtaja Dr. med. Antonio Baker Schreyer.

- 40 lääkäriä ja saumaton asiakkaan hoitopolku tekevät MVZ Westpfalzista alueellaan merkittävän terveydenhuollon toimijan, joka on tunnettu korkeasta asiakastyytyväisyydestä. Tulemme panostamaan myös jatkossa nopeaan hoitoonpääsyyn, korkeaan laatuun ja asiakaskokemukseen. MVZ Westpfalzin palvelutarjooma täydentyy Mehiläisen digitaalisilla palveluilla läpi koko potilaan hoitopolun, laatua ja potilaskokemusta tukien, sanoo Dr. Gerald Loos, Mehiläisen Saksan toimitusjohtaja.

- Olemme erittäin iloisia saadessamme arvostetun Dr. Baker Schreyerin sekä muut MVZ Westpfalzin asiantuntijat osaksi Mehiläistä. Jaamme samat asiakkaisiin ja laatuun keskittyvät arvot sekä yrittäjähenkisen lähestymistavan. Dr. Baker Schreyer liittyy Mehiläisen Saksan johtoryhmään. Tavoitteenamme on jatkaa investointeja lääkärikeskuksiin yritysostojen kautta myös muilla alueilla Saksassa, toteaa Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää.

Yrityskaupalle saatiin Saksan kilpailuviranomaisten hyväksyntä 8.4.2022.

- Mehiläinen, toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää
- Yhteydenotot Mehiläisen viestintäjohtaja Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.