Mehiläinen laajentaa Äänekoskella – aloittaa röntgentutkimukset, lisää toimitiloja

Lehdistötiedote 6.5.2024

Mehiläinen laajentaa palveluitaan Äänekoskella alkusyksystä. Lääkärikeskukseen rakennetaan kuvantamisen tilat ja jatkossa Mehiläinen Äänekoski tarjoaa myös röntgentutkimuksia. Lisäksi kesän aikana toteutettava remontti tuo lääkärikeskukseen uusia vastaanottohuoneita. Investoinnin kokonaisarvo on vajaa puoli miljoonaa euroa.

- Äänekosken seutu on Mehiläiselle tärkeä kasvualue. Haluamme parantaa paikallista palvelua ja kuvantamisen palveluihin investoiminen nähtiin tärkeänä palvelulaajennuksena. Syksyllä avautuva röntgen on odotettu lisä Äänekosken toimipisteen palveluihin, joka tarjoaa asiakkaillemme jatkossa entistä sujuvamman hoitopolun, iloitsee Mehiläisen Keski-Suomen ja Äänekosken yksikönjohtaja Mila Korhonen.

Röntgenkuvaus mahdollistaa muun muassa tuki- ja liikuntaelimistön, vatsan, virtsateiden, hengityselimistön sekä sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksien laajemman tutkimisen. Röntgentutkimukseen pääsee lääkärin lähetteellä.

Kattavat palvelut Äänekoskella

Mehiläinen Äänekosken palvelutarjonta kattaa yleis- ja erikoislääkäripalvelut, työterveyshuollon, fysioterapian sekä laboratorion palvelut. Syksyllä avautuva röntgen on uusi toiminto, joka palvelee laajasti pohjoisen Keski-Suomen asiakkaita.

Toimipisteessä työskentelee lähes 30 terveydenhuollon asiantuntijaa. Lisäksi OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

- Kasvun myötä tilamme ovat käyneet ahtaiksi ja tuleva laajennus tuo kaivattua lisätilaa myös vastaanottokäyttöön. Lisäksi henkilökunnan käytössä olevat tilat paranevat entisestään remontin yhteydessä. Laajennuksen rakennustyöt käynnistyvät toukokuun aikana, Korhonen kertoo.

Mehiläinen Äänekosken lääkärikeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Äänekosken kaupungin keskustassa osoitteessa Kauppakatu 1.

- Mehiläinen, yksikönjohtaja Mila Korhonen, Keski-Suomi ja Äänekoski
- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.