Mehiläinen laajentaa Jyväskylässä – uusia tiloja lähes 1 000 neliötä, palveluvalikoima kasvaa

Lehdistötiedote 21.3.2022

Mehiläinen laajentaa Kauppakadun lääkärikeskuksen tiloja Jyväskylässä noin 1 000 neliöllä vuoden 2022 aikana. Mielen hyvinvoinnin palvelut laajenevat entisestään, kun uusiin tiloihin muuttaa psykoterapian asiantuntijoita. Lisätilaa tarvitaan myös lääkärikeskuksen muiden palveluiden nopean kasvun johdosta. Lisäksi uusiin tiloihin luodaan digikehityksen osaamisen keskittymä Mehiläisen digipalveluita maailmalle vievän tytäryhtiö BeeHealthyn työntekijöiden muuttaessa rakennukseen.

​​​​​​- Toimintamme Jyväskylässä ja Äänekoskella on kasvanut vahvasti ja vuoden vaihteessa saatujen uusien merkittävien työterveysasiakkuuksien myötä palveluiden kysyntä on lisääntynyt selkeästi. Tuntuu todella hienolta, että pystymme tarjoamaan Jyväskylässä asiakkaillemme jatkossa entistä kattavammat palvelut, iloitsee Mehiläinen Keski-Suomen ja Mikkelin yksikönjohtaja Mila Korhonen.

- Kehittyvä ja vireä Keski-Suomi Jyväskylän seutuineen on Mehiläiselle merkittävä toiminta-alue ja teemmekin nyt alueelle ison ja työllistävän investoinnin, jonka arvo kohoaa jopa miljoonaan euroon, Mehiläisen liiketoimintajohtaja Andreas Taalas toteaa.

Kattavat työelämä- ja lääkärikeskuspalvelut pitävät sisällään niin laboratorio- ja kuvantamispalvelut MRI-tutkimusyksiköllä kuin leikkaussalitkin. Saman katon alta löytyy myös Hammas Mehiläisen yksikkö ja tilalaajennuksen myötä laaja joukko mielen hyvinvoinnin asiantuntijoita. Lisäksi Mehiläisellä on Jyväskylässä useita Fysios-brändillä toimivia fysioterapian palvelupisteitä, jotka ovat liittyneet osaksi Mehiläistä 1.2.2022 allekirjoitetulla yrityskaupalla. Alueella toimii myös Mehiläinen Terapiaklinikka, joka tarjoaa muun muassa puhe- ja toimintaterapiaa sekä neuropsykologista kuntoutusta.

Haluamme panostaa voimakkaasti mielenterveyden sekä tuki- ja liikuntaelimistön palveluihin, sillä niille on asiakkaidemme keskuudessa ja yhteiskunnassa ylipäätään suuri tarve, Korhonen sanoo.

Mehiläinen Jyväskylä toimii osoitteessa Kauppakatu 35. Vaiheittain vuoden 2022 aikana avautuvat uudet tilat sijaitsevat kiinteistön neljännessä kerroksessa. OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat etäyhteydellä asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.