Mehiläinen laajentaa lääkäreille suunnatun Hoituki-portaalin julkisiin päivystyspisteisiinsä

Lehdistötiedote 2.10.2023

Mehiläinen on tarjonnut vuodesta 2019 alkaen Hoituki-portaalia lääkäreilleen Terveyskeskus Mehiläisen toimipisteissä. Portaali mahdollistaa lääkäreille helpon pääsyn hoito-ohjeisiin ja -suosituksiin sekä toimipaikkakohtaisiin ohjeistuksiin. Hoituki-portaalin laajentaminen julkisiin päivystyspisteisiin on osa Mehiläisen jatkuvaa pyrkimystä parantaa terveydenhuollon ammattilaisten työskentelyä ja sujuvoittaa heidän päivittäisiä rutiinejaan.

Lokakuun alusta alkaen Mehiläisen julkisissa päivystyspisteissä työskentelevät lääkärit voivat hyödyntää Hoituki-portaalia entistä laajemmin. Tämä merkitsee selkeää parannusta päivystyspisteiden työskentelyolosuhteisiin, sillä ohjeistukset ovat nyt helposti saatavilla yhdestä paikasta.

"Olemme ylpeitä voidessamme tarjota lääkäreillemme tällaisen arjen työskentelyä sujuvoittavan järjestelmän. Laajennamme nyt ainoana toimijana Hoituki-portaalin julkisiin päivystyspisteisiimme, mikä auttaa meitä tarjoamaan entistä parempaa hoitoa potilaillemme ja sujuvoittaa lääkäreiden työtä. Tämä on tärkeä askel eteenpäin Mehiläisen jatkuvassa pyrkimyksessä kehittää terveydenhuoltoa ja hyödyntää digitaalisen teknologian mahdollisuuksia”, sanoo Mehiläisen julkisten terveyspalveluiden johtava lääkäri Henri Ärölä.

Hoituki-portaalin laajennus julkisiin päivystyspisteisiin on osa Mehiläisen sitoutumista korkealaatuisten palveluiden tarjoamiseen potilailleen ja terveydenhuollon kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Mehiläinen jatkaa digitaalisten innovaatioiden hyödyntämistä terveydenhuollossa ja pyrkii kehittämään jatkuvasti uusia ratkaisuja, jotka tekevät potilaiden hoitamisesta entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa.

• Mehiläinen, Henri Ärölä, johtava lääkäri, julkiset terveyspalvelut
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.