Mehiläinen laajentaa Pohjois-Pohjanmaalla – avaa uudet lääkärikeskukset Kalajoelle ja Haapavedelle

Lehdistötiedote 22.2.2022

Mehiläinen laajentaa toimintaansa Pohjois-Pohjanmaalla avaamalla kaksi uutta lääkärikeskusta. Kalajoen uusi lääkärikeskus aukeaa 1.3.2022 liikekeskus Koppeliin ja Haapaveden lääkärikeskus 1.5.2022 Haapakannel kiinteistöön. Lääkärikeskuksissa tarjotaan palveluita sekä työterveys- että yksityisasiakkaille fysioterapia- ja laboratoriopalvelut sisältäen. Lisäksi OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

- On upeaa päästä avaamaan uusia Mehiläisen toimipisteitä Pohjois-Pohjanmaalle, joka on meille alueena tärkeä. Haluamme tuoda lääkärikeskuspalvelumme lähelle työterveysasiakkaitamme, haapavetisiä, kalajokisia sekä loma-asukkaita ja turisteja. Meille on aidosti tärkeää se, mitä asiakkaat meiltä odottavat ja pyrimme luomaan Pohjois-Pohjanmaalle parhaat mahdolliset terveyspalvelut, iloitsee Keski-Pohjanmaan ja Kalajokilaakson alueen yksikönjohtaja Pirjo Immonen.

Kalajoen keskustassa sijaitsevat täysin remontoidut tilat soveltuvat erinomaisesti lääkärikeskuksen toimintaan, joka painottuu aluksi työterveyteen. Lääkärikeskuksessa toimii työterveys-, yleis- ja erikoislääkäreitä, työterveyshoitajia, sairaanhoitaja, fysioterapeutteja, psykologi sekä työvalmentaja. Yksityisasiakkaille lääkärikeskus tarjoaa yleis- ja erikoislääkärin palveluita, fysioterapeutin ja psykologin vastaanottoja sekä laboratoriotutkimuksia.

Myös Haapakannel-kiinteistössä on remontti käynnissä. Tuleva lääkärikeskus sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien päässä Haapaveden keskustassa. Haapavedellä tulee työskentelemään työterveys- ja yleislääkäri, työterveyshoitaja, fysioterapeutteja, psykologi ja työvalmentaja.

- Kalajoki on alueena kovasti kasvava ja elinvoimainen, mutta siellä on ollut melko vähän terveydenhuollon palveluita, mikä oli yksi syy laajennuspäätökselle. Haapavedellä on puolestaan merkittävää yritystoimintaa, joten työterveyspalveluille on kysyntää. Olen erittäin iloinen, että pääsemme tarjoamaan asiakkaillemme laadukkaita yleis- ja työterveyslääkäripalveluita, fysioterapiaa ja laboratoriotutkimuksia jatkossa myös näillä alueilla, Immonen toteaa.

- Tuomme Mehiläisen laadukkaat työelämä- ja lääkärikeskuspalvelumme toiveesta lähemmäs alueen asiakkaitamme, ja samalla toivotamme uudet asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi, sanoo Mehiläisen Ylivieskan, Kalajoen ja Haapaveden vastaava lääkäri Riikka Rajala-Ruskela.

Mehiläisellä on lääkärikeskuksia Kalajoen ja Haapaveden lähistöllä myös Kokkolassa, Nivalassa, Reisjärvellä sekä Ylivieskassa.

Mehiläinen, Pirjo Immonen, yksikönjohtaja
Mehiläinen, Riikka Rajala-Ruskela, vastaava lääkäri, Mehiläinen
Ylivieska, Kalajoki, Haapavesi
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta, salla.tahtinen@mehilainen.fi, 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.