Mehiläinen laajentaa tarjontaa Loviisassa – kattavat palvelut jatkossa myös yksityisasiakkaille

Lehdistötiedote 3.4.2023

Mehiläinen laajentaa Aleksanterinkadun työterveysasemansa palvelutarjontaa Loviisassa. Jatkossa Loviisassa toimii kaikkia alueen asukkaita palveleva lääkärikeskus. Myös OmaMehiläinen-sovellus ja Digiklinikka ovat loviisalaisten ja lähialueiden asukkaiden käytössä. Fysios Mehiläisen ammattilaiset työskentelevät Loviisan keskustassa, Stolpenkadulla.

- Laajennamme palvelutarjontaamme Loviisassa, sillä haluamme tarjota Loviisan seudun asukkaille entistä monipuolisemmat palvelut. Laajan työterveystoiminnan lisäksi Loviisan lääkärikeskus palvelee nyt kattavasti myös yksityisasiakkaita, iloitsee yksikönjohtaja Elina Rautaporras.

- Loviisa houkuttelee sijaintinsa takia paljon vapaa-ajan asukkaita. Lisäksi kesän asuntomessut tuovat alueelle uusia kävijöitä. On hienoa päästä palvelemaan nyt kattavasti kaikkia Loviisan asukkaita ja vierailijoita, hän jatkaa.

Mehiläinen Loviisa tarjoaa jatkossa saman katon alta työterveyspalveluiden lisäksi kattavat yleislääkäripalvelut, laboratoriopalvelut sekä psykoterapeutin palvelut.

- Meille voi tulla sekä äkillisen sairastumisen takia että pitkäaikaisempien sairauksien hoidossa. Vastaanotoillamme hoituvat muun muassa ajokorttitodistukset, luomien, kynsien ja tikkien poistot, korvahuuhtelut, punkkirokotukset sekä erilaiset matkailijoiden rokotukset, kertoo vastaava lääkäri Marja Kuopusjärvi.

Mehiläisen laaja valtakunnallinen palveluverkosto sekä sujuvat digitaaliset palvelut ovat myös loviisalaisten sekä lähialueiden asukkaiden käytössä. OmaMehiläisen Digiklinikka palvelee vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Fysios Mehiläinen palvelee Stolpenkadulla

Fysios Mehiläinen Loviisa tarjoaa monipuolisesti laadukasta ja ajanmukaista fysioterapiaa sekä naprapaatin hoitoja. Palveluihin kuuluu tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen ja sairauksien hoito ja kuntoutus. Fysios Mehiläinen toimii Kelan vaativan kuntoutuksen palveluntuottajana.

- Olemme melko uusi kuntoutuspalveluiden tuottaja Loviisan alueella ja teemme vahvaa yhteistyötä Mehiläinen Loviisan lääkärikeskuksen kanssa. Tuki- ja liikuntaelinvaivojen ennaltaehkäisy ja hoito ovat erikoisalaamme ja meillä on vahva kokemus neurologisesta kuntoutuksesta. Teemme myös kotikäyntejä, sanoo Fysios Mehiläinen Loviisan johtava fysioterapeutti Jari Rantala.

Linja-autoaseman vieressä sijaitsevat esteettömät toimitilat sopivat pyörätuolilla liikkuville. Parkkitilaa löytyy sisäänkäynnin läheisyydestä.

- Mehiläinen, yksikönjohtaja Elina Rautaporras, elina.rautaporras@mehilainen.fi, p. 040 735 5005

- Fysios Mehiläinen, johtava fysioterapeutti Jari Rantala, jari.rantala@mehilainen.fi, p. 044 500 5009

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.