Mehiläinen laajentaa toimintaansa Turun seudulla – avaa uusia toimipisteitä

Lehdistötiedote 30.1.2017

Mehiläisen toiminta Turun alueella laajenee hampaiden kuvantamiseen liittyvän yrityskaupan sekä uuden suun terveyden huippuyksikön ja työterveyspisteiden myötä. Työterveyshuollon palvelut laajenevat Kaarinassa, Maskussa ja Mynämäellä – Kaarinassa tarjotaan palveluita myös yksityisasiakkaille. Turun Kauppiaskadun toimipisteeseen rakennetaan lisäksi kokonaan uudet tilat sairaalalle.

Turun seutu on yksi Mehiläisen tärkeistä painopistealueista. Mehiläinen Turun seudun yksikönjohtaja Juha Hämäläinen näkee toiminnan laajentamisen alueella luontevaksi:

”Mehiläisellä on vahvat juuret Turussa. Alueen talouselämässä on viime aikoina ollut nähtävissä positiivia merkkejä, ja olemme iloisia voidessamme omalta osaltamme tukea myönteisen kehityksen jatkumista”, hän toteaa.

Lääkärikeskuksen yhteyteen uusi suun terveyden huippuyksikkö

Yrityskaupan myötä Tomodent Oy:n radiologiset hampaiden kuvantamis- ja lausuntopalvelut siirtyvät osaksi Mehiläistä. Palveluja tarjotaan helmikuusta alkaen Mehiläisen lääkärikeskuksen ja sairaalan tiloissa Turun Kauppiaskadulla. Laajemmin hammaslääkäri- ja erikoishammaslääkäripalvelut avautuvat lääkärikeskuksen yhteyteen huhtikuussa 2017.

”Olemme ylpeitä voidessamme kertoa uudesta avauksestamme Turussa. Yksikön palvelu- ja laatukokonaisuus tulee olemaan koko valtakunnan mitassa alansa huippuyksikkö niin modernin teknologian kuin huippuammattilaistiiminkin osalta”, kuvailee Mehiläisen suun terveyden liiketoimintajohtaja Erkki Virta.

Kuvantamispalvelut samoin kuin erikoishammaslääkäritarjonta palvelevat laajasti Varsinais-Suomen alueen asukkaita ja ammattilaisia. Lausuntopalvelujen asiakaskunta on valtakunnallinen.

”Yhdessä Mehiläisen lääkärikeskus-, ja sairaalapalveluiden sekä työelämäpalveluiden kanssa muodostamme Turussa ainutlaatuisen ja kokonaisvaltaisen terveydenhuollon palvelukokonaisuuden”, sanoo Virta.

Uusia työterveyspisteitä - Kaarinassa palveluita myös yksityisasiakkaille

Mehiläinen voitti Kaarinan kaupungin työterveyshuollon kilpailutuksen ja toiminta Kaarinassa alkoi vuodenvaihteessa.

”Kaarinassa tarjotaan työterveyshuollon palveluiden lisäksi jonkin verran palveluita myös yksityisasiakkaille. Tällä hetkellä Kaarinan toimipisteessämme on tarjolla yleis- ja lastenlääkärin vastaanottoa”, kertoo Juha Hämäläinen.

Lääkärikeskuksen toimitilat sijaitsevat Kaarinassa kaupungin työterveyshuollon aiemmin käyttämissä tiloissa, terveyskeskuksen kanssa samassa rakennuksessa.

Mehiläinen on avaamassa helmikuun alussa uudet työterveyshuollon toimipisteet myös Maskuun ja Mynämäelle.

”Maskun ja Mynämäen toimipisteet täydentävät hienosti toimipisteverkostoamme lujittaen asemaamme alueen johtavana työterveyspalveluiden tarjoajana”, toteaa Hämäläinen.

Sairaalalle rakenteilla uudet tilat

Lopuksi Hämäläinen nostaa esiin Kauppiaskadulle rakenteilla olevat uudet sairaalan tilat, jotka otetaan käyttöön vuoden 2018 aikana.

”Sairaala on tärkeä osa palvelukokonaisuuttamme ja sen takia investoimmekin täysin uuden sairaalan rakentamiseen. Sairaalamme tulee olemaan alueen modernein sairaala, jossa on huomioitu niin laatuun ja turvallisuuteen kuin asiakaskokemukseenkin liittyvät asiat erinomaisella tavalla”, hän kuvailee.

- Juha Hämäläinen, Mehiläinen Turun seutu, yksikönjohtaja, puh. 040 4821326, juha.hamalainen@mehilainen.fi

- Erkki Virta, suun terveys, liiketoimintajohtaja, puh. 0400 196766 erkki.virta@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 200 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.