Mehiläinen laajentaa työterveyspalveluja Viitasaarelle ja Pihtiputaalle

Lehdistötiedote 1.9.2020

Mehiläinen ostaa Täsmähoito Oy:n työterveysliiketoiminnan ja käynnistää samalla työterveyspalvelutoiminnan Viitasaarella, Pihtiputaalla sekä lähikunnissa 1.9.2020. Toiminta jatkuu tutuissa Täsmähoidon tiloissa yhteistyössä yrittäjä Erja Laukkasen kanssa. Täsmähoidon muu liiketoiminta jatkuu entiseen tapaan.

Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas toteaa tehdyn liiketoimintakaupan vahvistavan entisestään Mehiläisen palveluita pohjoisessa Keski-Suomessa.

- Olemme iloisia, että voimme jatkossa tarjota palvelujamme myös Viitasaaren, Pihtiputaan ja lähialueen yrityksille ja yhteisöille. Tämä on yrittäjähenkinen alue, jossa on paljon teollisuutta ja merkittäviä nykyisiä asiakkaitamme. Jatkossa voimme lähipalvelun lisäksi tarjota laajat lääkärikeskuspalvelut uudessa toimipisteessämme Äänekoskella sekä nopean palvelun erikoislääkäreiden, magneettikuvantamisen ja leikkaushoidon osalta Jyväskylän lääkärikeskussairaalassamme.

- Olemme tyytyväisiä, että saimme Mehiläisestä kumppanin, joka arvostaa paikallista kokemustamme ja tarjoaa nykyistä laajemmat työterveyspalvelut asiakkaillemme lähialueella ja koko Suomessa, sanoo Täsmähoidon toimitusjohtaja Erja Laukkanen, joka jatkaa omaa fysioterapeutin työtään Mehiläisen kumppanina.

Yrityskaupalla ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai työterveysasiakkaiden sopimuksiin.

Uusia palveluja alueen asiakkaille

Palvelut toimipisteissä jatkuvat normaalisti, jonka lisäksi Mehiläinen tarjoaa useita lisäpalveluja, jotka tulevat käyttöön myös Täsmähoidon nykyisille työterveysasiakkaille syksyn aikana.

Asiakkaille tulee käyttöön verkkoajanvaraus, OmaMehiläinen-mobiilisovellus ja -verkkopalvelu. OmaMehiläinen mahdollistaa muun muassa ajanvarauksen, lääkärin etävastaanoton sekä Mehiläisen Digiklinikan käytön oman matkapuhelimen kautta. Digiklinikalla tavoittaa terveydenhuollon asiantuntijan kellon ympäri. Työterveyspalveluiden käyttöä ja muun muassa sairauspoissaolotilannetta voi syksystä alkaen seurata sähköisesti YritysMehiläinen-palvelun kautta.

- Mehiläisen valtakunnalliset digitaaliset palvelut mahdollistavat avun saamisen ja lääkärin tavoittamisen nopeasti omasta olinpaikasta riippumatta. Tämä on erityisen tärkeää alueella, jossa välimatkat ovat pitkiä, Taalas painottaa.

Mehiläinen Viitasaaren ja Pihtiputaan ajanvaraus toimii aluksi nykyisestä paikallisesta työterveyshoitajan palvelunumerosta 040 159 5315. Myöhemmin syyskuussa aukeaa ajanvaraus myös Mehiläisen valtakunnallisesta palvelunumerosta 010 4140666 sekä verkkoajanvarauksen kautta www.mehilainen.fi/ajanvaraus. Toimipisteen työterveyshoitajana aloittaa 1.9. Anne Kinnunen.

Lisätiedot:

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.