Mehiläinen lanseeraa valikoiman kuukausihintaisia terveyspalvelupaketteja – alaa muovanneet edistykselliset digipalvelut keskiössä

Lehdistötiedote 30.11.2022

Mehiläinen tuo loppuvuoden aikana markkinoille kuukausihintaisia terveyspalvelupaketteja. Paketit sisältävät digitaaliset lääkäri- ja hoitajapalvelut, ja ne on kohdistettu erityisesti kevytyrittäjille, lapsiperheille, opiskelijoille ja eläkeläisille. Viimeisten parin vuoden aikana terveyspalveluissa tapahtunut vahva siirtymä digipalveluihin jatkuu - samanaikaisesti kun myös perinteisille vastaanotoille on vahva tarve ja kysyntä. Digitaalisten lääkärikäyntien määrä rikkoo Mehiläisessä tänä vuonna miljoonan käynnin rajan.

Mehiläisen kuukausihintaiset palvelupaketit palvelevat asiakkaita uudella tavalla: asiakas solmii Mehiläisen kanssa sopimuksen, joka mahdollistaa kuukausimaksulla rajattoman palveluiden käytön kyseiseen palvelupakettiin kuuluvissa digitaalisissa terveyspalveluissa. Palvelupakettien taustalla on huolellinen analyysi asiakastarpeista.

- Suomessa on laajoja asiakasryhmiä, joilla on tarve hoitaa terveysasioitaan uudella tavalla. Vastaamme muuttuneisiin osto- ja kulutustottumuksiin räätälöimällä palvelupaketteja eri elämänvaiheisiin ja asiakasryhmiin perinteisen ajanvarauspohjaisen kivijalka-asioinnin rinnalle, kuvailee Mehiläisen yksityisasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala.

- Kattavaa kivijalkavastaanottojen verkostoa tarvitaan myös jatkossa lukuisiin terveysasioihin, joita ei voi hoitaa verkossa. Terveyden ja hyvinvoinnin digiloikan jatkumiseen löytyy kuitenkin edelleen suuri potentiaali erityisesti chat-pohjaisissa lääkäri- ja hoitajakäynneissä. Mehiläinen on chat-pohjaisen terveydenhuollon kehityksessä toimialan etulinjassa sekä asiakaskokemuksen että lääkärin työn tehokkuuden vinkkelistä. Tätä kokemusta hyödynnämme nyt palvelupaketeissamme, Viitala täydentää.

Tukea kevytyrittäjille ja arjen neuvoja lapsiperheille

Kuukausimaksullisten pakettien avulla yhteydenotto lääkäriin tai hoitajaan helpottuu ja madaltaa kynnystä hoitaa terveyttään silloin, kun huolia tai kysymyksiä nousee esille.

- Esimerkiksi kevytyrittäjät ovat työelämän muutoksessa alati kasvava työntekijäryhmä yksinyrittäjyyden ja freelancer-työn myötä. He eivät tällä hetkellä kuitenkaan saa mistään juuri heille mietittyä terveyspalveluiden kokonaisuutta. Meillä on vahva tausta työelämän asiantuntijoina, ja haluamme olla edelläkävijä myös kevytyrittäjien palveluissa. Tarjoammekin nyt heidän käyttöönsä kuukausihintaisen paketin, jossa asiakkaan saatavilla on Digiklinikan lääkäri, Puhdin terveystarkastus sekä tärkeitä työhyvinvointiin liittyviä sisältöjä.

Viitala nostaa uusien palvelupakettien asiakasryhmistä esiin myös lapsiperheet. Digilääkäri on ollut suosittu heidän keskuudessaan jo pitkään. Nyt Mehiläinen tarjoaa lapsiperheille matalan kynnyksen tuen erilaisiin huoliin. Palvelussa voi kysyä laajasti neuvoja, milloin vain haluaa, tarkoin valikoidulta digihoitajilta.​​

- Lääkäripalvelut keskittyvät sairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Vanhemmat kuitenkin kaipaavat usein neuvoja myös hyvin arkisiin asioihin, kuten esimerkiksi imetysongelmiin, lapsen unirytmin haasteisiin tai vaikkapa hampaiden tuloon. Tämän mahdollistamme nyt lapsiperheiden arkeen, sanoo Viitala.

Yli miljoona digitaalista asiointikertaa

Koronapandemian myötä Mehiläisen Digiklinikasta on kasvanut käytetty ja suosittu asiointikanava oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitoon. Digiklinikalla on tänä vuonna toteutunut yli miljoona lääkärikäyntiä.

- Näkemyksemme on, että yksityisasiakkaiden digisiirtymä on vielä isosti kesken. Asiakkailtamme saama palaute sekä data tukevat tätä tulkintaamme. Digiklinikan käyttäjistä yli 80 % on työterveysasiakkaita, kun taas perinteisillä vastaanotoilla kivijalassa vastaava luku on hieman yli puolet. Moni suomalainen yksityisasiakas hyötyisi digiasioinnin mahdollisuuksista, jos ne vaan on räätälöity heidän tarpeisiinsa sopiviksi, päättää Viitala.

Kuukausihintaisissa palvelupaketeissa yhdistyvä digitaalinen asiointi sekä joustava palvelumalli vastaa asiakkaiden lisäksi myös alan ammattilaisten tarpeisiin hoitaa työnsä paikasta ja ajasta riippumattomasti.

Mehiläinen, Karolus Viitala, liiketoimintajohtaja, yksityisasiakkaat

Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuo kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.