Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toiminta käynnistyy 18.6. – palvelut asiakkaille jatkuvat normaalisti

Lehdistötiedote 25.5.2018

Markkinaoikeuden käsittelystä johtunut epävarmuus on poistunut ja Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n palveluntuotanto alkaa 18.6.2018. Käynnistysajankohta siirtyy alkuperäisestä tavoiteaikataulusta vielä keskeneräisestä toimilupaprosessista johtuen. Asiakkaiden palvelu Länsi-Pohjan keskussairaalassa sekä terveyskeskuksissa jatkuu normaalisti.

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy tuottaa jatkossa keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon ja suun terveydenhuollon palvelut Kemin ja Tornion kaupunkien asukkaille. Toiminnan käynnistäminen odottaa vielä keskeneräisen toimilupaprosessin valmistumista, joten aloituksen aiempi tavoitepäivämäärä 1.6.2018 siirtyy eteenpäin. Uusi aloituspäivä on 18.6.2018.

Yhteisyrityksen toiminnan aloituksen siirtyminen ei aiheuta muutoksia asiakkaiden palveluun tai henkilökunnan työhön. Liikkeenluovutus ja henkilöstön siirtyminen yhteisyrityksen palvelukseen toteutuvat saumattomasti, vaikka aloitusajankohta siirtyy.

Yhteisyrityksen ulkoistussopimukseen tai palveluntuotannon käynnistämiseen ei myöskään liity enää epävarmuustekijöitä markkinaoikeuden puolelta.

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy yhteisyrityksessä ovat mukana Mehiläinen sekä Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kunnat. Ulkoistussopimuksen kesto on 15 vuotta.

Mehilläinen Oy, liiketoimintajohtaja Lasse Männistö, puh: 044 0160 382, lasse.mannisto@mehilainen.fi

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy on Mehiläisen ja Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kuntien yhteisyritys, joka tuottaa 18.6.2018 lähtien keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon  ja suun terveydenhuollon palvelut Kemin ja Tornion kaupunkien asukkaille.