Mehiläinen mukana Slushissa varmistamassa terveysturvallista tapahtumaa

Lehdistötiedote 25.11.2021

Kansainvälinen startup- ja teknologiatapahtuma Slush järjestetään tänä vuonna 1.–2.12. Helsingin Messukeskuksessa. Pandemia-ajan globaalisti suurimpaan sijoittajatapahtumaan osallistuu tänä vuonna 8 800 henkilöä. Mehiläinen on mukana varmistamassa tapahtuman terveysturvallisuutta koronatesteillä ja -passeilla. Antigeenitestauksen lisäksi Mehiläinen tuottaa EU:n digitaalisen koronatodistuksen Euroopan ulkopuolelta tuleville osallistujille.

Etelä-Suomen aluehallintavirasto AVI on tiukentanut yleisötilaisuuksien koronarajoituksia Uudellamaalla. Uudet rajoitukset astuvat voimaan torstaina 25.11. ja ne kohdistuvat korkeariskisiin tilaisuuksiin, kuten sisätiloissa järjestettäviin yleisötilaisuuksiin. Rajoitusten vaihtoehtona tilaisuuden järjestäjä voi ottaa käyttöönsä koronapassin.

- Viime vuonna Slushia ei koronaviruspandemian takia järjestetty. Tänä vuonna koronapassin ja muiden asianmukaisten turvallisuuskäytäntöjen avulla päästään jälleen toteuttamaan fyysinen tapahtuma turvallisesti. Yhteistyö Mehiläisen kanssa on meille tärkeää, sillä ilman sitä Euroopan ulkopuolelta tulevat kävijät eivät voisi osallistua tapahtumaan, toteaa Slushin talousjohtaja Miikka Talja.

- On hienoa olla mukana Slushissa varmistamassa tapahtuman terveysturvallisuutta. Antigeenitestauksen, eli niin sanotun pikatestin, lisäksi pystymme tuottamaan EU:n digitaalisen koronatodistuksen muutamassa tunnissa EU:n ulkopuolelta tuleville henkilöille, joiden oman maan digitaalista koronatodistusta EU ei ole hyväksynyt. Tapahtuman suurin näytteenottovolyymi keskitetään Forumin Mehiläiseen, kertoo Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

Koronapassina toimii EU:n koronatodistus, jonka voi ladata Omakannasta. EU:n koronatodistus sisältää kolme eri todistusta: todistuksen koronarokotuksesta, todistuksen koronatestituloksesta ja todistuksen sairastetusta koronasta. Kun koronapassi otetaan käyttöön kokoontumisrajoitusten vaihtoehtona, sitä tulee edellyttää koko tilaisuuden osalta. Koronapassi tarkastetaan tilaisuuteen saapumisen yhteydessä yli 16-vuotiailta henkilöiltä.

Testauspisteen kuvausmahdollisuus medialle

Tervetuloa kuvaamaan Slush-osallistujien koronatestauspistettä Mehiläisen Forumin lääkärikeskukseen tiistaina 30.11. klo 10–11. Testauspiste sijaitsee kauppakeskus Forumin 3. kerroksessa osoitteessa Mannerheimintie 20, Helsinki.

Ilmoittautumiset maanantaihin klo 16.30 mennessä Mehiläisen viestintään, salla.tahtinen@mehilainen.fi tai p. 050 554 3832.

Lisää tietoa:

- Mehiläinen, Johanna Asklöf, liiketoimintajohtaja
- Slush, Miikka Talja, CFO
- Yhteydenotot Mehiläisen viestintäpäällikkö Salla Tähtisen kautta, salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Slush on yksi Euroopan johtavista yrittäjä- ja startup-tapahtumista, jonka tavoitteena on saattaa yhteen kansainväliset kasvuyritykset, sijoittajat ja media, ja auttaa yrittäjiä menestymään omalla toimialallaan. Slushia pyöritetään pääosin vapaaehtoisvoimilla voittoa tavoittelemattomien sijoittajien, yrittäjien, opiskelijoiden ja vapaaehtoisista koostuvan yhteisön toimesta.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa ja kansainvälisesti. Yhtiö tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakasta. Suomessa yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.