Mehiläinen nousee terapiapalveluiden markkinajohtajaksi – Hippo Terapiaklinikka osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 3.5.2021

Hippo Terapiaklinikka liittyy osaksi Mehiläistä 3.5.2021 toteutuvalla osakekaupalla. Yrityskauppa mahdollistaa Mehiläisen asiakkaille entistä laajemmat ja vaikuttavammat terapia- ja kuntoutuspalvelut erityisesti lapsille ja nuorille. Hipolle kauppa luo mahdollisuuden toiminnan kehittämiseen digitaalisten palveluiden, asiakaspalvelun ja palvelualueiden välille syntyvien uusien palvelumallien kautta.

Simolaisten Kelhälän siskosten Auli Kälvin ja Heli Vuorion perustama perheyritys Hippo Terapiaklinikka tarjoaa puhe- ja toimintaterapia-, psykologi- ja psykoterapiapalveluita noin 220 ammattilaisen voimin Jyväskylässä, Turussa, Tampereella, Helsingissä, Oulussa, Keravalla, Joensuussa, Riihimäellä ja Ylivieskassa. Yrityksen liikevaihto nousee kuluvana vuonna noin 10 miljoonaan euroon. Hipon toiminnan perustana ovat panostukset laatuun ja moniammatillisen terapiatyön kehittämiseen.

- Olemme Mehiläisessä rakentaneet asiakkaillemme laaja-alaisen terapiapalveluiden valtakunnallisen kokonaisuuden. Hippo on osoittanut huipputuloksia terapiapalveluiden kehittämisessä ja niiden laadukkaassa asiakaslähtöisessä kasvattamisessa eri puolilla Suomea. Hipon vahva osaaminen ja kattava verkosto täydentävät erinomaisesti Mehiläisen kokonaisvaltaista tarjontaa, toteaa Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää.

- Mehiläinen tuo Hipolle laajasti osaamista ja edellytyksiä muun muassa vahvan tietoturvan ja digitalisaation merkittävään kehittämiseen. Olemme aina halunneet kaikin tavoin kehittää yhtiötä, ja tavoitteenamme on kehitystyön jatkuminen myös tulevaisuudessa yhdessä Mehiläisen kanssa, sanoo toimitusjohtaja Auli Kälvi Hiposta.

Terapiapalveluille on Suomessa entistä suurempi tarve. Esimerkiksi Kelan rahoittamat puhe- ja toimintaterapiapalvelut sekä neuropsykologinen kuntoutus ovat kasvaneet yli 10 % vuosittain. Mehiläisellä on kyvykkyys tarjota kokonaisvaltaisia fysioterapia-, psykoterapia- ja psykologipalveluita, puhe- ja toimintaterapiapalveluita sekä neuropsykologista kuntoutusta kaikille ikäryhmille valtakunnallisesti. Mehiläisen terapiapalveluiden asiakkaita ovat yksityishenkilöt, työnantajat, kunnat ja sairaanhoitopiirit.

- Terapiapalveluidemme liikevaihto lähes kaksinkertaistuu vuoden 2021 aikana lähennellen jo sataa miljoonaa euroa. Mehiläisestä on lyhyessä ajassa tullut terapiapalveluiden markkinajohtaja Suomessa vahvan orgaanisen kehityksen ja onnistuneiden yritysostojen kautta, sanoo Janne-Olli Järvenpää.

Mehiläisen terapiapalveluita ovat täydentäneet yritysostojen kautta hiljattain myös Psyykkisen hyvinvoinnin keskus Komppi ja Psykologipalvelu Poiju Oy. Yhtiön tavoitteena on jatkaa aktiivista terapiapalveluiden kehittämistä ja yritysostoja myös jatkossa.

Hippo jatkaa toimintaansa osana Mehiläistä itsenäisenä omana liiketoimintayksikkönään, ja toiminta jatkuu ennallaan kaikissa nykyisissä toimipisteissä. Hipon henkilöstö ja ammatinharjoittajat jatkavat yrityskaupan jälkeen Mehiläisen työntekijöinä ja ammatinharjoittajina aiemmilla sopimuksillaan. Myös johto on sitoutunut jatkamaan aiemmissa rooleissaan ja kehittämään terapiapalveluita pitkäjänteisesti yhdessä Mehiläisen tiimin kanssa. Kaupan myötä Nordia Rahasto Oy luopuu omistuksestaan yhtiössä.

• Mehiläinen, toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää
  • Mehiläinen, julkisten terveyspalveluiden toimialajohtaja Markku Näreneva
  • Hippo Terapiaklinikka, toimitusjohtaja Auli Kälvi
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.