Mehiläinen on valittu Espoon keskuksen terveysasemapalveluiden tuottajaksi

Lehdistötiedote 15.11.2022

Mehiläinen on valittu Espoon keskuksen alueen terveysasemapalveluiden tuottajaksi. Mehiläisen vastuulle siirtyy maaliskuun alusta lukien yhteensä 11 000 alueen asukkaan terveysasemapalvelut. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa solmittavan hankinnan arvioitu arvo on kuusi miljoonaa euroa. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

Terveyskeskus Mehiläisen Espoontorin terveysasema on palvellut alueen asukkaita vuodesta 2013 lukien. Terveysaseman toiminta perustui aluksi ulkoistussopimukseen ja sen jälkeen terveysasema-palveluseteliin. Uuteen ulkoistussopimukseen kuuluu yleislääkäritasoinen terveyden- ja sairaanhoitopalvelu kiireellisissä ja kiireettömissä asioissa vastaavalla tavalla ja samassa laajuudessa kuin Espoon muilla terveysasemilla.

”Mehiläinen on kehittänyt terveysasemapalveluita tiiviissä kumppanuudessa Espoon kaupungin kanssa lähes vuosikymmenen ajan. Olemme todella innostuneita mahdollisuudesta jatkaa ja tiivistää tätä kumppanuutta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa”, liiketoimintajohtaja Joonas Turunen toteaa.

”Haluamme Espoontorilla tarjota espoolaisille laadukkaita ja vaikuttavia terveyspalveluita hyvällä saatavuudella. Haluamme olla Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen kumppanina kehittämässä alueen asukkaille yhä vaikuttavampia palveluita”, johtava lääkäri Patrik Währn sanoo.

Palveluiden laadun kehittämiseksi tilaaja ottaa käyttöön laatupantin. Palveluntuottajaa palkitaan tai sanktioidaan perustuen muun muassa hoidon saatavuuteen, asiakastyytyväisyyteen, erikoissairaanhoidon lähetemäärään, kuvantamispalveluiden käyttöön sekä laboratoriokustannuksiin. Terveyskeskus Mehiläisen Espoon keskuksen terveysasema sijaitsee Espoontorilla osoitteessa Kamreerintie 7.

Mehiläinen tuottaa julkisia perusterveydenhuollon palveluita yli 310 000 suomalaiselle kahdeksalla eri hyvinvointialueella. Vuoden 2022 aikana hoitoon pääsy on ollut erinomaisella tasolla. Sekä lääkäri- että hoitajavastaanottojen kiireettömään hoitoon pääsyä kuvaava T3-luku on ollut 4 pv. Asiakaskokemusta mittaava NPS oli lokakuussa 78. Terveyskeskus Mehiläisen tavoitteena on olla jonoton terveyskeskus, jonka palvelut ovat suunniteltu asiakkaan ympärille. Terveyskeskus Mehiläinen on saanut korkeimman viiden tähden koulutuspaikan luokituksen lääkäreiltä (NLY). Myös henkilöstötyytyväisyys on yksiköissä korkea.

Liiketoimintajohtaja, perusterveydenhuolto ja lääkäripalvelut, Joonas Turunen, joonas.turunen@mehilainen.fi

Johtava lääkäri, Terveyskeskus Mehiläinen, Patrik Währn, patrik.wahrn@mehilainen.fi

Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.