Mehiläinen palvelee kesällä myös Kotkan saaristossa – rannikkolääkäri kiertää Haapasaaressa, Pyhtään Kaunissaaressa ja Kuutsalossa

Lehdistötiedote 21.6.2023

Mehiläinen tarjoaa kesän ajan yleislääkärin palveluita myös Kotkan rannikkoseudulla. Mehiläisen rannikkolääkäri Markus Holzhäuser pitää venevastaanottoa Haapasaaren, Pyhtään Kaunissaaren ja Kuutsalon laitureilla juhannuslauantaista alkaen.

Mehiläisen rannikkolääkäri Markus Holzhäuser kiertää Kotkan saariston kohteita kesälauantaisin 24.6.–12.8. tarjoten yleislääkäritasoisia lääkäripalveluita veneestä käsin. Rannikkolääkäri rantautuu Haapasaaren osuuskaupan laituriin, Pyhtään Kaunissaaren vierasvenesatamaan sekä Kuutsalon Saarimajan laituriin ja on tavattavissa aikataulun mukaisesti.

- Veneilyä ja mökkeilyä perheen kanssa vuosia harrastaneena tiedän, että haavereita sattuu ja saaristossa kesken loman lääkärin palveluille on kysyntää. Uurastuksen jälkeen ansaittua kesälomaa on harmillista katkaista sairastumisen tai pienen tapaturman vuoksi ja siksi lähdimme suunnittelemaan lääkäripalvelua saaristoon, Holzhäuser kertoo.

- On todella hienoa päästä tarjoamaan lääkäripalveluita myös saaristossa. Rannikkolääkärin vastanoton myötä saarelaisille ja lomalaisille mahdollistuu lääkärin lähipalvelut saaressa joustavasti ja sujuvasti. Rannikkolääkärin palveluja täydentävät mantereella sijaitseva Kotkan Mehiläisen monipuolinen lääkärikeskus sekä 24/7 Digiklinikan palvelumme, jatkaa Mehiläisen yksikönjohtaja Anu Jokinen.

Rannikkolääkärin palvelut kattavat muun muassa ihottumat, punkinpuremat, virtsatie-, silmä-, ja korvatulehdukset, hengitystieinfektiot sekä nivelkipuoireet ja selkävaivat.

Rannikkolääkäri tekee myös haavanhoitoa, tikkausta ja tikkien poistoa, kortisoni-injektiohoitoja sekä nivelpunktioita. Lisäksi veneessä on mahdollista ottaa pikanäytteenä tulehdusarvot (CRP) ja saada punkki- ja jäykkäkouristusrokotuksia.

- Ajan voi varata ennakkoon tai paikan päälle voi tulla katsomaan, löytyykö vapaita aikoja. Lämpimästi tervetuloa venevastaanotolle, päättää Holzhäuser.

Vene liikkuu säävarauksella.

Ajantasainen aikataulu löytyy osoitteesta: mehilainen.fi/rannikkolaakari

• Mehiläinen, yleislääkäri Markus Holzhäuser
  • Mehiläinen, yksikönjohtaja Anu Jokinen
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.