Mehiläinen panostaa arjen työn näkyvyyteen sosiaalipalveluissa – palkkaa kesätöihin sote-ammattilaisen, jonka tehtävänä viestiä sosiaalisessa mediassa

Lehdistötiedote 30.1.2024

Mehiläinen palkkaa sosiaalipalveluihin kesätöihin sosiaali- tai terveysalan opiskelijan tai ammattilaisen, jonka työtehtäviin kuuluu normaalin hoitotyön lisäksi tuottaa aktiivisesti sisältöjä sosiaaliseen mediaan. Poikkeuksellisen kesätyöpestin taustalla on tavoite tehdä sosiaalipalveluiden arjen työtä näkyväksi sekä osoittaa arvostusta hoivatyötä kohtaan.

Mehiläinen tarjoaa sosiaalipalveluiden saralla ikääntyneiden (Mainiokodit), vammaisten (Onnikodit) ja mielenterveys- ja päihdekuntoutujien (Ykköskodit) asumispalveluita sekä lastensuojelun ja perhetyön palveluita (Familar). Asiakaspaikkoja sosiaalipalveluissa on noin 8 000 eri puolilla Suomea yli 300 palveluyksikössä. Yksiköissä tehtävää työtä halutaan nyt tehdä näkyväksi toimialalle poikkeuksellisella tavalla.

"Kesätyörekryn tavoitteena on tuoda positiivisessa valossa esille toimintaamme sekä hoitotyön merkityksellisyyttä. Yleinen tietoisuuden lisääminen sosiaalialasta on tärkeää, jotta saamme nuoria kiinnostumaan monipuolisesti toimialamme tarjoamista työmahdollisuuksista", kertoo Mehiläisen sosiaalipalveluiden markkinointi- ja rekrytointijohtaja Miika Liimatta.

"Nyt haussa oleva henkilö pääsee tutustumaan arjen työn kautta jokaiseen neljään Mehiläisen sosiaalipalveluiden palvelulinjaan sekä toimipaikkojemme monipuoliseen arkeen, ja kertomaan siitä laajalle yleisölle", kuvailee Liimatta.

Valittu henkilö työskentelee perehdytysviikon jälkeen yhden viikon ajan jokaisen palvelulinjan yksikössä kesätyöntekijänä. Työskentelypaikat sovitaan yhdessä valitun henkilön kanssa ja ne voivat sijoittua mihin päin Suomea tahansa työntekijän asuinpaikkakunta huomioiden.

Mainiokodit, Onnikodit, Ykköskodit ja Familar panostavat osaltaan kaikki laadukkaaseen hoivaan, hoitoon ja ohjaukseen sekä asukkaiden ja asiakkaiden yksilölliseen ja hyvään elämään. Toiminnan kehitys on ollut pitkäjänteinen painopiste jo vuosia.

Mehiläinen sosiaalipalvelut, markkinointi- ja rekrytointijohtaja Miika Liimatta, puh. 040 569 0378, miika.liimatta@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläisen sosiaalipalvelut tarjoavat asumispalveluita ikääntyneille Mainiokodeissa, vammaisille Onnikodeissa. ja mielenterveys- ja päihdekuntoutujille Ykköskodeissa sekä lastensuojelun ja perhetyön palveluita Familarissa. Asiakaspaikkoja sosiaalipalveluissa on noin 8 000 eri puolilla Suomea yli 300 yksikössä.