Mehiläinen panostaa fysioterapia- ja kuntoutuspalveluihin – aloittaa yhteistyön Auronin kanssa

Lehdistötiedote 21.12.2018

Mehiläinen ja fysioterapian, kuntoutuksen sekä fyysisen hyvinvoinnin asiantuntija Auron ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Laaja-alainen valtakunnallinen yhteistyö sekä Mehiläisen uudet digitaaliset työkalut varmistavat Mehiläisen työterveys-, sopimus- ja henkilöasiakkaille vaikuttavat fysioterapia- ja kuntoutuspalvelut.

Kuntoutus ja fysioterapia ovat usein avainasemassa potilaan leikkauksen jälkeisessä toipumisessa. Paras hoito voi olla myös kuntoutus ilman leikkausta. Jotta kuntoutus toteutuu potilaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla ja hoitopolku säilyy katkeamattomana, tarvitsee potilas oikea-aikaista tietoa ja tukea mm. oikean kuntoutuksen valinnassa.

Mehiläisen ja Auronin alkava yhteistyö vastaa tähän haasteeseen. Auron täydentää Mehiläisen omaa fysioterapiaverkostoa ottaen kaiken hyödyn digitaalisten järjestelmien yhteensovittamisesta ja uusista innovaatioista asiakkaan parhaaksi.

- Mehiläisellä on vahva pohja laadukkaiden fysioterapiapalveluiden tarjoajana ja jatkamme oman palvelun tuotantoa ja kehittämistä. Yhdessä Auronin kanssa pystymme luomaan palveluketjun, jossa panostamme alan uudistamiseen hoidon laadun, vaikuttavuuden ja innovatiivisten digitaalisten palvelumallien avulla, kertoo Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

- Käytännössä tämä tarkoittaa asiakkaalle sujuvampaa palvelua. Asiakkaalle on koko ajan selvää mitä tapahtuu seuraavaksi. Samalla pystymme mittaamaan koko hoitopolun kestoa, laatua ja asiakastyytyväisyyttä aivan uudella tasolla. Uskomme, että yhteistyömalli tulee olemaan erityisen mielenkiintoinen vakuutusyhtiöasiakkaillemme, Asklöf täydentää.

- Mehiläinen nosti riman korkealle kilpailutuksessaan. Pystyimme sitoutumaan asetettuihin tavoitteisiin ja vaatimuksiin, koska kokonaisuus vastaa pitkälti Auronin omaa linjaa. Palvelusisältöjen kehittäminen ja digitaalisuuden hyödyntäminen asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme parhaaksi on strategiamme ytimessä. Yhteistyö, jossa sähköinen tiedonkulku tukee ja mahdollistaa asiakkaille oikea-aikaisen, tarkoituksenmukaisen ja vaikuttavan hoidon, on avainasemassa työ- ja toimintakyvyn sekä elämänlaadun tukemisessa. Me haluamme olla mukana luomassa inhimillisempää maailmaa Hangosta Utsjoelle, kiteyttää Auronin toimitusjohtaja Panu Kuusisto.

- Johanna Asklöf, liiketoimintajohtaja Mehiläinen Oy, johanna.asklof@mehilainen.fi, p. 050 445 0502
- Panu Kuusisto, toimitusjohtaja Auron Oy, panu.kuusisto@auron.fi, p. 050 2947

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. www.mehilainen.fi

Auron on Suomen johtava fysioterapian, kuntoutuksen sekä fyysisen hyvinvoinnin asiantuntija. Auron ketjulla ja sen yhteistyöverkostolla on 172 toimipistettä. Yritys toimii 50 vuoden kokemuksella ja palveluita tuotetaan 700 ammattilaisen voimin. Auronin on edelläkävijä sekä palveluiden laadun että asiakaspalvelun osalta. Laatu perustuu hoitotulosten ja asiakastyytyväisyyden mittaukseen, jatkuvaan kouluttautumiseen sekä tuoreimman tutkimustiedon ja asiakasdatan hyödyntämiseen. www.auron.fi