Mehiläinen Suomen luotetuin yksityinen lääkäriasema jo seitsemättä kertaa

Lehdistötiedote 28.2.2024

Mehiläinen on valittu jälleen Suomen luotetuimmaksi yksityiseksi lääkäriasemaksi Valittujen Palojen Luotetuin Merkki 2024 -tutkimuksessa. 45,5 prosentin osuus Yksityinen lääkäriasema -kategorian maininnoista on historian korkein yksityisten lääkäriasemien saamista osuuksista.

Luotetuin Merkki -tutkimuksen jokaisessa kategoriassa arvioidaan laatua, hintaa, vahvaa tuotekuvaa, kuluttajien tarpeiden ymmärtämistä sekä eettistä vastuuta. Tutkimukseen vastasi lähes 2 300 henkilöä ja Yksityinen lääkäriasema -kategoriassa brändin nimenneitä vastaajia oli 816.

- Luotetuin yksityinen lääkäriasema -tunnustus on upea osoitus suomalaisten kuluttajien laajasta luottamuksesta Mehiläistä kohtaan. On hienoa, että olemme saaneet tämän tunnustuksen seitsemän kertaa, mistä jo viisi peräkkäin, iloitsee Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala.

Tutkimus osoittaa, että Mehiläinen oli luotetuin yksityinen lääkäriasema kaikissa tutkituissa ikäryhmissä, erilaisissa kotitalouksissa, sekä laajasti eri alueilla ympäri Suomen. Suurinta luottamus on alle 50-vuotiaiden (53 prosenttia) ja perheellisten joukossa (54 prosenttia). Puolet tutkimuksen vastaajista ilmoitti olevansa Mehiläisen asiakkaita.

- Tulokset vahvistavat myös muihin tutkimuksiin perustuvaa käsitystämme siitä, että Mehiläisen brändimielikuva ja luottamus Mehiläistä kohtaan on vahva paitsi asiakkaidemme, myös laajasti suomalaisten keskuudessa. Mehiläisen bränditunnettuus on Suomessa yli 90 prosenttia ja vuonna 2023 asiakastyy­tyväisyyttä ja uskollisuutta mittaava NPS nousi kaikkien aikojen korkeimpaan ennä­tykseen, 90. Myös oma datamme osoittaa, että kuluneiden vuosien aikana Mehiläisestä on tullut selkeällä marginaalilla preferoiduin toimija ja ylivoimainen asemamme spontaanissa tunnettuudessa jatkuu, Viitala sanoo.

Luotetuin Merkki (Trusted Brands) -tutkimus on toteutettu Suomessa jo 24 kertaa. Vastaajaotos poimittiin CIL Suomi Oy:n asiakasrekisteristä (1 567) sekä Norstat Finlandin nettipaneelista (729). Yksityinen lääkäriasema -kategoria on tutkimuksessa mukana jo 12. kerran.

Luotetuin merkki -sivuston uutinen: https://www.luotetuinmerkki.fi/mehilainen-on-suomen-luotetuin-yksityinen-laakariasema-2/

• Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Karolus Viitala
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.