Mehiläinen Tammisaari, HUS silmätaudit ja Raaseporin sairaala yhteistyöhön silmätautien palveluissa

Lehdistötiedote 16.1.2020

Mehiläinen Raasepori tuottaa Tammisaaren yksikössään jatkossa silmätautien palveluja HUSin Länsi-Uudenmaan alueen asiakkaille. Yhteistyön tavoitteena on tarjota laadukkaita lähipalveluita alueen asukkaille.

Mehiläisen ja Raaseporin sairaalan yhteistyö on joulukuun alusta alkaen tuonut julkiset silmätautien palvelut kätevästi tarjolle länsiuusimaalaisille. Aiemmin palvelut ovat olleet asiakkaille tarjolla Helsingissä tai Lohjalla.

- Tuotamme vastaanottokäyntejä, perustutkimuksia sekä verkkokalvon ikärappeuman pistoshoitoja Tammisaaren yksiköstämme. Yksityisen ja julkisen osaaminen ja kapasiteetti täydentävät Raaseporissa hyvin toisiaan, toteaa Mehiläinen Tammisaaren yksikönpäällikkö Eva-Maija Nyholm.

- Silmätaudeissa on useita toistuvia hoitokäyntejä vaativia sairauksia. Näiden käyntien toteuttaminen lähipalveluna yhteistyönä Raaseporissa edesauttaa hoidon toteutumista, toteavat Peter Brasken, Tammisaaren sairaalan johtava lääkäri sekä Jukka Moilanen HUS silmätautien linjajohtaja.

Yhteistyö on otettu asiakkaiden keskuudessa vastaan myönteisesti.

Mehiläisellä laajat palvelut myös alueen yksityisasiakkaille

Mehiläinen palvelee alueen yksityisasiakkaita kahdessa toimipisteessä: Tammisaaressa ja Karjaalla. Asiakkaille tarjotaan laajat lääkäri-, erikoislääkäri- sekä työterveyshuollon palvelut.

- Kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Alueella on laajasti kysyntään muun muassa lastenlääkäreiden palveluille, joten aloitamme keväällä lastenlääkärin vastaanotot, täydentää Mehiläisen Nyholm.

- Mehiläinen, Eva-Maija Nyholm, yksikönpäällikkö, p. 040 137 3844, eva-maija.nyholm@mehilainen.fi

- HUS Raaseporin sairaala, Peter Brasken, johtava lääkäri, p. 019 224 2615, peter.brasken@hus.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.