Mehiläinen tekee miljoonaluokan investoinnin Kotkassa – kiinteä magneettitutkimuslaite käyttöön syksyllä, Fysios Mehiläinen saman katon alle, lisää vastaanottohuoneita

Lehdistötiedote 18.3.2024

Mehiläisen kasvu jatkuu vahvana Kotkan seudulla palveluiden laajentuessa entisestään. Merkittävä lisäys tehdään kuvantamisen palveluihin kiinteän magneettitutkimuslaitteen myötä. Investoinnin kokonaisarvo nousee noin 1,7 miljoonaan euroon. Myös fysioterapiapalvelut laajentuvat Fysios Mehiläisen muuttaessa samoihin tiloihin Kotkankadulle. Palveluita tarjotaan jatkossa jo yli 130 asiantuntijan voimin.

- Odotamme innolla uusien tilojen valmistumista. Aiemmin magneettikuvauksia on tehty Mehiläisen magneettirekassa 1–2 päivänä viikossa. Uuden kiinteän magneetin avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme aiempaa paremman aikojen saatavuuden ja vastaamaan kasvavaan kysyntään, kertoo Mehiläisen aluejohtaja Anu Jokinen tyytyväisenä.

Siemens Magnetom Sempra 1.5 Teslan magneettitutkimuslaitteen myötä asiakkaille voidaan tehdä entistä tarkempia tutkimuksia, mikä auttaa oikean diagnoosin tekemisessä sekä hoidon valinnassa.

- Magneettikuvaus on diagnostisesti erittäin tärkeä ja informatiivinen tutkimus, ja tarvelähtöinen kysyntä sille on kasvanut merkittävästi, Jokinen sanoo.

Lääkärikeskukseen lisää tilaa – Fysios Mehiläinen saman katon alle

Kesän aikana tehtävän laajennuksen yhteydessä Puutarhakadun Fysios Mehiläinen siirtyy samoihin tiloihin lääkärikeskuksen ja sairaalan kanssa. Rakenteilla on monipuolinen harjoittelutila, joka on päivittäin asiakkaiden käytettävissä.

- Saman katon alla pystymme tarjoamaan tuki- ja liikuntaelinoireisille asiakkaillemme yhä laadukkaamman ja nopeamman hoitopolun. Myös harjoittelusaliolosuhteemme parantuvat merkittävästi, toteaa Fysios Mehiläisen Kymenlaakson vastaava fysioterapeutti Jari Rantala.

- Asiointi on jatkossa entistä sujuvampaa koko hoitoketjun toteutuessa yhdessä osoitteessa. Konsepti ja toimintatapa on täysin ainutlaatuinen yksityisissä terveyspalveluissa Kymenlaaksossa, Jokinen jatkaa.

Kattavat palvelut yli 130 asiantuntijan voimin

Mehiläinen Kotkan yksiköt työllistävät jatkossa yli 130 terveydenhuollon ammattilaista.

- Olemme kehittäneet toimintaamme Kotkassa jatkuvasti viime vuosien aikana ja panostaneet henkilöstön vahvaan ammattitaitoon hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Hammas Mehiläinen aloitti toimintansa saman katon alla neljä vuotta sitten ja viime vuonna uudistimme kuvantamisen tilat. Tulevan laajennuksen myötä saamme lisää toimivia ja viihtyisiä tiloja. Samalla uudistamme tilailmeen valoisan raikkaaksi, Jokinen sanoo.

Mehiläinen Kotkan Lääkärikeskus tarjoaa kattavat palvelut; yleis- ja erikoislääkäreiden vastaanotot, laboratorio- ja kuvantamispalvelut, suun terveyden, fysioterapian ja mielen hyvinvoinnin palvelut, työterveyspalvelut sekä päiväkirurgisen sairaalan toimenpiteet. Sairaalan tarjonta kattaa laajan valikoiman eri erikoisalojen palveluita korva-, nenä- ja kurkkutauteihin, käsikirurgiaan, ortopediaan, plastiikkakirurgiaan, urologiaan, vatsaelinkirurgiaan, verisuonikirurgiaan sekä yleiskirurgiaan liittyen.

- Tasaista kasvuamme on siivittänyt uusien asiakkuuksien ja sopimusten lisäksi vahva ja vakaa työnantajakuvamme. Mehiläinen koetaan haluttuna työpaikkana, minkä myötä olemme saaneet uusia ammattilaisia ja asiantuntijoita tiimiimme Kotkan alueella, Jokinen päättää.

Mehiläinen Kotka sijaitsee osoitteessa Kotkankatu 11. Mehiläisellä on toimipisteet myös Karhulassa osoitteessa Karjalantie 6 ja Haminassa osoitteessa Kaivokatu 3. Lisäksi Fysios Mehiläisellä on toimipiste Karhulassa osoitteessa Karjalantie 10–12.

- Mehiläinen, aluejohtaja Anu Jokinen, anu.jokinen@mehilainen.fi, p. 040 741 5136
- Fysios Mehiläinen, vastaava fysioterapeutti Jari Rantala, jari.rantala@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.