Mehiläinen tekee miljoonaluokan investoinnin kuvantamisen palveluihin Lahdessa – kiinteä magneettitutkimuslaite käyttöön toukokuussa

Lehdistötiedote 26.4.2023

Lahden Mehiläisen kuvantamisen palvelut laajenevat kiinteän magneettitutkimuslaitteen myötä toukokuun alussa. Investoinnin kokonaisarvo on noin 1,5 miljoonaa euroa. Mehiläisen kasvu jatkuu vahvana Lahden seudulla. Palveluita tarjotaan jo noin 200 asiantuntijan voimin.

- Odotamme innolla uusien magneettitilojen valmistumista. Aiemmin magneettikuvauksia on tehty Mehiläisen magneettirekassa kahdesti viikossa. Uuden kiinteän magneetin avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme aiempaa paremman aikojen saatavuuden ja vastaamaan kasvavaan kysyntään, kertoo Mehiläisen aluejohtaja Anu Jokinen tyytyväisenä.

Siemens Magnetom Sempra 1.5 Teslan magneettitutkimuslaitteen myötä asiakkaille voidaan tehdä entistä tarkempia tutkimuksia, mikä auttaa oikean diagnoosin tekemisessä sekä hoidon valinnassa.

- Magneettitutkimus on diagnostisesti erittäin tärkeä ja informatiivinen tutkimus, ja tarvelähtöinen kysyntä sille on vahvistunut merkittävästi. Olemme panostaneet suunnittelussa tilojen toimivuuteen ja viihtyisyyteen sekä henkilöstön vahvaan ammattitaitoon hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi, hän jatkaa.

Mehiläisen vahva kasvu jatkuu Lahden seudulla

Mehiläinen Lahti työllistää 80 terveydenhuollon ammattilaista ja yli 100 ammatinharjoittajaa. Yksikkö tarjoaa kattavat lääkärikeskuksen palvelut, lääkäreiden ja erikoislääkäreiden vastaanotot, laboratorio- ja kuvantamispalvelut, fysioterapiapalvelut, mielen hyvinvoinnin palvelut, työterveyspalvelut sekä päiväkirurgisen sairaalan toimenpiteet.

- Olemme laajentaneet viimeisen neljän vuoden aikana toimintaamme Lahdessa jatkuvasti. Tällä hetkellä toimimme Sibeliuksenkadulla jo seitsemässä kerroksessa, kaikki tilat on remontoitu perusteellisesti ja tilailme on modernin raikas. Olemme erittäin tyytyväisiä uudistuneeseen ilmeeseemme ja saamme siitä toistuvasti kiitosta myös asiakkailta, Jokinen iloitsee.

- Voimakasta kasvuamme on siivittänyt yrityskauppojen sekä uusien asiakkuuksien ja sopimusten lisäksi vahva ja vakaa työnantajakuvamme. Mehiläinen koetaan haluttuna työpaikkana, minkä myötä olemme saaneet uusia ammattilaisia ja asiantuntijoita tiimiimme Lahden alueella, hän päättää.

Mehiläinen Lahden sairaala tarjoaa laajan valikoiman eri erikoisalojen palveluja: korva-, nenä- ja kurkkutaudit, käsikirurgia, lastenkirurgia, ortopedia, plastiikkakirurgia, urologia, vatsaelinkirurgia, verisuonikirurgia sekä yleiskirurgia. Myös Hammas Mehiläinen palvelee samassa osoitteessa.

Mehiläinen Lahti sijaitsee osoitteessa Sibeliuksenkatu 6 C.

Mehiläinen, aluejohtaja Anu Jokinen, anu.jokinen@mehilainen.fi, p. 040 741 5136

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.