Mehiläinen tuo Puhdin valikoimiin myös valmennukset – tavoitteena markkinajohtajuus hyvinvointipalveluissa

Lehdistötiedote 10.6.2021

Mehiläinen jatkaa kasvua hyvinvointipalveluissa laajentamalla laboratoriopalveluja tarjoavan Puhdin valikoimaa Mehiläisen valmennuksilla. Puhdin toiminnan laajentamisen taustalla on vahva tavoite nousta hyvinvointipalveluiden markkinajohtajaksi.

Mehiläinen teki uuden avauksen hyvinvointipalveluiden alueella vuoden 2020 lopulla ostamalla Puhti Lab Oy:n, joka tarjoaa laboratoriopalveluja oman hyvinvoinnin seurantaan. Nyt Puhdin toiminta laajenee kattamaan hyvinvointiin, terveyteen ja liikuntaan liittyvät Mehiläisen valmennukset.

- Puhdin toiminnan laajentaminen valmennuksiin on askel hyvinvointiliiketoimintamme vahvan kehittämisen polulla. Haluamme yhdistää monimuotoisen terveystiedon, henkilökohtaisen tuen, alan johtavat digitaaliset valmennukset sekä lääketieteellisen osaamisen uudenlaisella tavalla asiakkaidemme käyttöön, sanoo Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

Puhti lanseerattiin vuoden 2018 lopussa markkinoille uudenlaisena palveluna oman terveyden seurantaan. Kysyntä on ollut vahvaa, ja jo yli 40 000 asiakasta on hakenut tukea laboratoriopalveluista esimerkiksi omasta terveydestä huolehtimiseen, elämäntaparemonttiin tai ruokavalion muutoksiin.

- Tavoitteenamme on Puhdin palveluiden kautta tehdä paremman hyvinvoinnin tavoittelusta ymmärrettävää ja selväsanaista. Samalla tarjoamme konkreettisia mittareita edistymisen seurantaan. Hyvinvoinnista keskustellaan paljon, mutta keskustelun seuraajan voi olla vaikea saada konkreettisesti kiinni siitä, mitä hyvinvoinnin edistäminen omalla kohdalla tarkoittaa. Tähän haluamme tuoda asiakkaillemme selkeää palvelua, toteaa Asklöf.

Puhdin verkkokaupassa on nyt myynnissä Mehiläisen henkiseen hyvinvointiin, liikuntaan ja ruokavalioon keskittyvät digitaaliset valmennukset, joita pystyy käyttämään OmaMehiläinen-sovelluksen kautta. Valmennuksissa on aina mukana henkilökohtainen valmentaja, joka tukee asiakasta etätapaamisten sekä chat-yhteyden kautta. Valmentajina toimivat Mehiläisen terveydenhuollon ammattilaiset.

Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf, johanna.asklof@mehilainen.fi, p. 050 445 0502

Puhti, yksikönjohtaja Tero Era, tero.era@puhti.fi, p. 050 541 6337

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.

Puhti Lab Oy, lyhyemmin Puhti, on hyvinvoinnin seurantaan ja kehittämiseen keskittynyt yritys. Puhti on perustettu vuonna 2018 ja se on toiminut syksystä 2020 lähtien Mehiläisen omistuksessa. Uskomme, että jokainen meistä ansaitsee enemmän puhtia. Siksi haluamme tukea asiakkaitamme oman hyvinvoinnin ylläpitämisessä, kehittämisessä ja paremman elämän saavuttamisessa. www.puhti.fi