Mehiläinen tyytyväinen poikkeuslupaan synnytystoiminnalle Länsi-Pohjassa

Lehdistötiedote 4.9.2018

Synnytykset jatkuvat Länsi-Pohjan keskussairaalassa Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin kuntayhtymälle myöntämän poikkeusluvan turvin.

- Synnytyksien määrää koskeva sääntely kohdistuu julkisten palveluiden järjestämisestä vastuussa olevaan sairaanhoitopiiriin. Poikkeuslupa kuitenkin selkeyttää tilannetta ja varmistaa toiminnan jatkuvuuden, joten olemme päätökseen hyvin tyytyväisiä, toteaa Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toimitusjohtaja Lasse Männistö.

- On arvokasta, että sosiaali- ja terveysministeriö näki perusteet synnytystoiminnan jatkuvuudelle Länsi-Pohjan keskussairaalassa ja alueella, jolla toiminnan lakkaaminen johtaisi pitkien etäisyyksien johdosta matkasynnytysten määrän kasvuun, hän jatkaa.

Mehiläisen synnytystoiminta Länsi-Pohjan keskussairaalassa täyttää toiminnalle asetetut laatuvaatimukset.

- Asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä synnytystoimintaan, jota leimaa inhimillisyys ja asiakaslähtöisyys korkean kliinisen laadun ja tehohoidon valmiuksien ohella, kertoo Männistö.

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy, toimitusjohtaja Lasse Männistö
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta: viestintäpäällikkö Laura Martinsuo, puh: 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy on Mehiläisen ja Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kuntien yhteisyritys, joka tuottaa keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon ja suun terveydenhuollon palvelut Kemin ja Tornion kaupunkien asukkaille.