Mehiläinen Vaasa muutti vastavalmistuneisiin toimitiloihin – kuusikerroksisesta toimitalosta löytyy myös sairaala

Lehdistötiedote 30.8.2021

Mehiläinen Vaasa on muuttanut Raastuvankadulta Vaasanpuistikko 22:een valmistuneeseen uudisrakennukseen. Modernit tilat avautuvat asiakkaille 30.8. Vaasanpuistikolla asiakkaille tarjotaan laajat lääkärikeskuspalvelut yhden katon alta. Talossa toimii myös kolmen leikkaussalin sairaala.

- Olen erittäin iloinen uusien tilojen avautumisesta. Projektimme on ollut mittava: tilaa talossa on 4000 m2 ja kerroksia käytössä kuusi. On hienoa päästä palvelemaan koko Vaasan talousalueen asukkaita ja toimijoita nykyaikaisissa ja moderneissa tiloissa keskellä kaupunkia, kuvailee Mehiläinen Vaasan yksikönjohtaja Tamara Koskimies.

Mehiläisen investoinnin kokonaisarvo nousee 20 miljoonaan euroon. Merkittävän investoinnin taustalla on usko kysynnän vahvan kasvun sekä Vaasan alueen myönteisen kehityksen jatkumiseen.

- Isot yritykset ovat viimeaikoina investoineet Vaasaan, laivaliikenne Ruotsiin saa uuden aluksen ja uusia tehtaita on suunnitteilla. Lisäksi meillä on toimiva energiaklusteri, joka tuo työpaikkoja ja investointeja. Mehiläinen pysyy nyt uuden toimitilan ja parempien lääkäriresurssien myötä entistä paremmin vastaamaan alueen kasvavaan lääkäri- ja terveyspalveluiden kysyntään, Koskimies sanoo.

Uusissa tiloissa tarjotaan asiakkaille laajat terveyspalvelut. Lääkärikeskuspalvelujen lisäksi asiakkaita palvelevat Urheilu Mehiläinen ja Hammas Mehiläinen, magneettitutkimusyksikkö, työelämäpalvelut sekä päiväkirurgisia palveluja tarjoava sairaala.

- Meiltä löytyy kattavat lääkäripalvelut ja tarjoamme palveluita myös iltaisin ja lauantaisin. Asiakkaamme voivat valita itselleen sopivan ajan tulla vastaanotolle. Erityisenä vahvuutenamme haluaisin nostaa esiin Urheilu Mehiläisen osaavat lääkärit ja fysioterapeutit, jotka hoitavat sekä Vaasan seudun harrastajaliikkujien että ammattiurheilijoiden terveyden, tapaturmat ja kuntoutuksen takaisin pelikentille, Koskimies kuvaa.

Mehiläinen Vaasa on alueella suuri terveydenhuollon ammattilaisten työllistäjä. Vaasanpuistikon tiloissa työskentelee noin 150 ammattilaista.

- Pyrimme olemaan alueen halutuin työpaikka terveydenhuollon ammattilaisille. Työllistämme lähes kaikki terveydenhuollon ammattiryhmät. Uudet tilat tarjoavat myös ammattilaisillemme upean työympäristön, Koskimies toteaa.

Mehiläinen Vaasa, yksikönjohtaja Tamara Koskimies, tamara.koskimies@mehilainen.fi, p. 050 3845 696

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.