Mehiläinen vahvistaa asemaansa puheterapiapalveluiden tuottajana pääkaupunkiseudulla – Kommunikointikeskus Arki osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 3.8.2021

Kommunikointikeskus Arki Oy liittyy osaksi Mehiläistä 1.8.2021 toteutuneella osakekaupalla. Yrityskauppa vahvistaa Mehiläisen palveluverkkoa puheterapiapalveluissa pääkaupunkiseudulla. Kommunikointikeskus Arjelle kauppa luo mahdollisuuden toiminnan kehittämiseen digitaalisten palveluiden, asiakaspalvelun ja palvelualueiden välille syntyvien uusien palvelumallien kautta.

Kati Malvilan perustama perheyritys Kommunikointikeskus Arki tuottaa puheterapiapalveluita noin 20 ammattilaisen voimin kahdessa toimipisteessä Vantaalla. Yrityksen liikevaihto nousee kuluvana vuonna noin miljoonaan euroon. Kommunikointikeskus Arjen toiminnan perustana ovat panostukset laatuun ja puheterapiapalveluiden sisällölliseen sekä ammatilliseen kehitykseen.

- Olemme Mehiläisessä rakentaneet asiakkaillemme laaja-alaisen terapiapalveluiden valtakunnallisen kokonaisuuden. Kommunikointikeskus Arki vahvistaa puheterapian toimipisteverkkoamme ja sisällöllistä osaamistamme pääkaupunkiseudulla. Yrityksen vahva kehitysmyönteisyys sopii erinomaisesti osaksi Mehiläisen tavoiteena olevaa puheterapiapalveluiden kehittämistä, toteaa liiketoimintajohtaja Lasse Männistö Mehiläisestä.

- Mehiläinen tuo Arjelle laajasti osaamista ja edellytyksiä muun muassa vahvan tietoturvan ja digitalisaation merkittävään kehittämiseen. Olemme aina halunneet kehittää palveluitamme ja niiden laatua sekä kattavuutta. Tavoitteenamme on kehityksen jatkuminen myös tulevaisuudessa yhdessä Mehiläisen kanssa, sanoo toimitusjohtaja Kati Malvila Arjesta

Arki liittyy osaksi Mehiläisen julkisten terveyspalveluiden toimialaa ja sen terapiapalveluiden kokonaisuutta. Kaikki yrityksen työntekijät jatkavat nykyisissä rooleissaan osana Mehiläistä ja toiminta jatkuu ennallaan kaikissa nykyisissä toimipisteissä. Arjen henkilöstö jatkaa yrityskaupan jälkeen Mehiläisen työntekijöinä aiemmilla sopimuksillaan. Johto on sitoutunut jatkamaan toiminnan johdossa ja kehittämään terapiapalveluita pitkäjänteisesti yhdessä Mehiläisen tiimin kanssa.

Terapiapalveluille on Suomessa entistä suurempi tarve. Esimerkiksi Kelan rahoittamat puhe- ja toimintaterapiapalvelut ja neuropsykologinen kuntoutus ovat kasvaneet yli 10 % vuosittain. Mehiläisellä on kyvykkyys tarjota kokonaisvaltaisia fysioterapia-, psykoterapia- ja psykologipalveluita, puhe- ja toimintaterapiapalveluita sekä neuropsykologista kuntoutusta kaikille ikäryhmille valtakunnallisesti. Mehiläisen terapiapalveluiden asiakkaita ovat yksityishenkilöt, työnantajat, kunnat ja sairaanhoitopiirit.

Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Lasse Männistö

Kommunikointikeskus Arki, toimitusjohtaja Kati Malvila

Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta: laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.