Mehiläinen valittiin vuoden työnantajabrändiksi

Lehdistötiedote 4.11.2022

Mehiläinen saavutti ensimmäisen sijan torstaina 3.11.2022 järjestetyssä Rekrygaalassa ”Vuoden työnantajabrändi” -kategoriassa. Vuoden työnantajabrändi -palkinto annetaan vuosittain työnantajalle, joka on systemaattisesti rakentanut suhdetta omaan kohderyhmäänsä ja tehnyt johdonmukaista ja strategista brändityötä. Asiantuntijaraati perusteli valintaansa Mehiläisen tekemällä pitkäjänteisellä työllä työnantajakuvansa eteen vakavasta osaajapulasta kärsivällä alalla.

Olemme ylpeitä ja kiitollisia saamastamme maininnasta. Olemme tehneet tinkimätöntä ja pitkäjänteistä työtä Mehiläisen työnantajakuvan eteen jo vuosia, ja nyt työ palkittiin. Kiitokset maininnasta kuuluvat jokaiselle mehiläiselle, jotka arjessa työskentelevät asiakkaidemme eteen suurella sydämellä, elämä tehtävänään, iloitsee Mehiläisen henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas.

- Mehiläisessä teemme tätä työtä yhdessä työntekijöidemme kanssa ja olemme onnistuneet välittämään välähdyksiä siitä asenteesta ja niistä aidoista asioista, jotka tekevät Mehiläisestä erityisen. Tänä vuonna Mehiläisessä onkin aloittanut jo 5 900 uutta mehiläistä, täydentää Head of Employer Branding, Reetta Rautkivi.

Mehiläisen onnistunut työnantajakuvaan keskittyvä kehitystyö on lähtenyt vahvasti talosta ja mehiläisistä itsestään: ulkoista kuvaa on kehitetty aidoilla teoilla sisältäpäin. Kehitysalueina ovat olleet muun muassa esihenkilötyö, työhyvinvointi sekä tasa-arvoinen ja yhdenvertainen työelämä.

- Näen onnistumisen keskeisimpänä kulmakivenä vahvan sitoutumisen vuonna 2019 asetettuun tavoitteeseemme olla alamme halutuin työnantaja. Tämä sekä toimiminen vahvasti arvojemme mukaisesti on vienyt meitä eteenpäin. Saamamme maininta kertoo onnistumisestamme arjessa ja siitä, että olemme osanneet sanoittaa arjen työn ja tunnelman myös ulospäin, kuvailee Tulokas.

Työnantajakuvan kehittäminen jatkuu Mehiläisessä vahvana myös tulevan vuoden aikana.

- Tulemme edelleen panostamaan johtamis- ja toimintakulttuuriimme sekä esihenkilötyön ja työyhteisöjen aktiivisiin kehittämishankkeisiin. Meidän tulee ansaita saamamme maininta uudelleen joka ikinen päivä, Tulokas päättää.

Vuoden työnantajabrändi -palkinto myönnettiin Rekrygaalassa työnantajalle, joka on suunnitelmallisesti rakentanut työnantajabrändiään vetovoimaiseksi oikeissa kohderyhmissä*. Valinnan teki laaja-alainen asiantuntijaraati.

*) Lähde: Rekrygaala 2022

- Mehiläinen, henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas, tatu.tulokas@mehilainen.fi, p. 050 393 5073

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.