Mehiläiselle kolme voittoa 2024 Magnet Employer Branding Awardsissa - Grand Prix -pääpalkinto rakastetuimmasta työnantajabrändistä

Lehdistötiedote 26.4.2024

Mehiläinen saavutti menestystä 23.4. järjestetyssä työnantajakuvatyön saavutuksia juhlivassa Magnet Employer Branding Awards 2024 -tilaisuudessa. Mehiläiselle myönnettiin Grand Prix -pääpalkinto rakastetuimmasta työnantajabrändistä. Lisäksi Mehiläisen Lähihoitajilla on elämä tehtävänä -kampanja palkittiin Best Employer Brand Campaign -kategorian parhaana.  Mehiläisen Head of Marketing and Employer Branding, Reetta Rautkivi, valittiin “EB professional of the year” -sarjan voittajaksi.

"Arvostamme erittäin korkealle saamamme tunnustukset. Erityisen otettu olen Grand Prix -palkinnosta, joka tuo esille työnantajakuvatyömme johdonmukaisuuden, pitkäjänteisyyden ja jatkuvan kehittymisen. Työnantajakuvaan keskittyvä työ lähtee mehiläisistä itsestään: kehitämme työnantajakuvaa aidoilla teoilla, jotka kumpuavat talosta sisältä. Työmme jatkuu myös tulevaisuudessa korkeiden laatustandardiemme mukaisesti painopisteinämme muun muassa esihenkilötyön jatkokehitys, yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon teemat sekä työkykyjohtaminen", toteaa Mehiläisen henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas.

Tuomarit valitsevat vuosittain Grand Prix -palkinnon Magnet Awards -kategorioiden ehdokkaiden joukosta. Maininta myönnetään rakastetuimmalle työnantajabrändille, jota on kehitetty pitkäjänteisesti ja tuloksellisesti. Tuomaristo huomioi perusteluissaan Mehiläisen henkilöstön tarpeista nousevan kehitystyön, osallistamisen ja arvoista kumpuavan kulttuurin sekä työn ulkoisen näkyvyyden sekä sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille että laajemmalle yleisölle.

Grand Prix -tunnustuksen lisäksi Mehiläinen palkittiin Best Employer Brand Campaign -kategoriassa ”Lähihoitajilla on elämä tehtävänä” -kampanjasta. Tuomaristo perusteli valintaansa erinomaisilla kampanjatuloksilla sekä positiivisella kannustamisella, jota kampanja rakensi esitellessään lähihoitajan työtä. Kampanja sai kiitosta myös monimuotoisuuden ja tasa-arvoisuuden huomioimisesta sekä ammatin arvostuksen lisäämisestä myös suuremmalle yleisölle.

EB professional of the year -kategorian voittajaksi palkittiin Mehiläisen Head of Marketing and Employer Branding Reetta Rautkivi.  Kategorian palkinto myönnettiin työnantajakuvatyön ammattilaiselle, jolla on kattava tietotaito ja kokemus työnantajakuvatyöstä. Tuomariston perusteluissa korostuivat Rautkiven vahvuudet työnantajakuvatyön johtamisessa ja henkilöstön osallistamisessa.

"Olen liikuttunut ja kiitollinen saamastani tunnustuksesta. Olen saanut kasvaa työnantajamielikuva-ammattilaiseksi 5,5-vuotisen Mehiläisurani aikana. Olen unelmatyössäni, jossa parasta on päästä kertomaan ihania ja koskettavia ammattilaistemme tarinoita merkityksellisestä työstään yhä suuremmille yleisöille. En olisi tässä ilman mahtavia työkavereita HR:stä, rekrytiimeistä, eri liiketoiminnoistamme, viestinnästä ja markkinoinnista, kiitos teille kaikille. Mielestäni onnistumisemme salaisuus on aidossa ja aikaansaavassa yhteistyössä", toteaa Rautkivi.

Magnet Employer Branding Awards -palkinnot jaettiin tänä vuonna Suomessa toista kertaa. Tapahtuman järjestäjinä Suomessa toimivat Miltton, Universum, Finders Seekers ja Instar. Mehiläinen voitti vuoden 2023 Magnet Awardsissa ”Creating an Employer Brand” -sarjan.

Mehiläinen, henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas

Mehiläinen, Head of Marketing and Employer Branding, Reetta Rautkivi
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi. p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.