Mehiläisen BeeHealthy ja Mediclinic International yhteistyöhön – digipalveluja Sveitsiin, Arabiemiraatteihin ja Etelä-Afrikkaan

Lehdistötiedote 8.12.2021

Kansainvälinen terveysyritys Mediclinic International ja Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthy lanseeraavat merkittävän yhteistyösopimuksen. Mediclinic on ostanut käyttöönsä lisenssin BeeHealthyn terveydenhuollon digitaaliseen alustaratkaisuun, jonka myötä räätälöidyt digipalvelut tulevat käyttöön Mediclinicin asiakkaille Sveitsissä, Arabiemiraateissa ja Etelä-Afrikassa. Yhteistyötä on pilotoitu Sveitsissä.

Mediclinic Internationalin toiminnan ytimessä ovat laadukkaat sairaala- ja lääkäripalvelut, joita yhtiö uudistaa ennakkoluulottomasti digitalisaation avulla. Yhtiö toimii kolmessa divisioonassa, kolmella eri mantereella. Mediclinic Internationalin liikevaihto vuodelta 2020 oli noin 3 miljardia euroa ja se palvelee noin 2,4 miljoonaa asiakasta.

- Mediclinic on globaalisti merkittävä terveydenhuollon edelläkävijä, ja olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä. Tavoitteenamme on rakentaa kansainvälisten johtavien terveystoimijoiden verkosto, jossa pääsemme yhteiseltä pohjalta innovoimaan digitaalisesti tuettuja terveyspalveluja. Yhteistyö Mediclinicin kanssa tukee tätä tavoitetta erinomaisesti, iloitsee BeeHealthyn johtaja Anni Iso-Mustajärvi.

- Haluamme mahdollistaa digitaalisten palveluidemme avulla potilaillemme hoidon saumattoman jatkuvuuden ja erinomaisen asiakaskokemuksen. Valitsimme BeeHealthyn kumppaniksi sekä alustan kattavien toiminnallisuuksien että taustalla olevan pitkäjänteisen lääketieteellisen ja operatiivisen osaamisen takia. Uskomme, että tämän yhdistelmän avulla pystymme kehittämään terveyspalveluja, jotka vastaavat sekä nykyisiin että tuleviin tarpeisiimme tukien yhtiömme kasvupyrkimyksiä,  sanoo Tyson Welzel, Group Chief Innovation Officer Mediclinic Internationalista.

Mediclinicin ja BeeHealthyn välinen yhteistyö kattaa eri markkina-alueilla erilaisia digitaalisia palvelukokonaisuuksia. Yhteistyötä on pilotoitu Sveitsissä, jossa yhtiö toimii Hirslanden-brändi alla. Mediclinic toimii myös Lähi-Idässä ja Etelä-Afrikassa. Mediclinic Middle East on kattava terveydenhuollon toimija, joka tarjoaa muun muassa perusterveydenhuollon palveluja. Etelä-Afrikassa Mediclinic South Africa on vahva sairaalatoimija..

- Sveitsissä olemme tarjonneet Mediclinicin perhettä haluaville ja perheelliselle asiakkaille välittömän lastenlääkäriin pääsyn Digiklinikan kautta sekä raskaudenaikaisen hoitopolun ammattilaisten tukemana. Pilottimme on onnistunut erinomaisesti. Seuraavaksi laajennamme palveluita, toteaa Iso-Mustajärvi.

Arabiemiraateissa on totuttu digipalveluihin ja siellä pystytään kokeilemaan uudenlaisia tapoja tukea terveyttä ja hoitoonpääsyä digikonseptiemme avulla. Etelä-Afrikassa hoito taas on pirstaloitunutta eri toimijoiden kesken ja potilaalle aiheutuu haittaa, kun tieto ei kulje tai hoito katkeaa. Alustamme avulla pystymme tukemaan potilaspolkuja saumattomasti eri toimijoiden välillä ja parantamaan potilaan hoitoon pääsyä sekä hoidon toteutumista.

BeeHealthyn kasvun Iso-Mustajärvi arvioi jatkuvan vahvana myös tulevaisuudessa. Laajentuminen jatkuu usealla eri mantereella.

- Palvelumme muuntokelpoisuus ja ketteryys on testattu suhteessa eri maiden vaatimuksiin, ja tämä vahvistaa entisestään asemaamme globaalissa kilpailussa. BeeHealthystä on nopeasti muodostumassa markkinajohtaja digitaalisesti tuettujen terveyspalveluiden mahdollistajana, hän päättää.

BeeHealthy, johtaja Anni Iso-Mustajärvi, p. 044 270 3691, anni.iso-mustajarvi@mehilainen.fi
Yhteydenottopyynnön voi jättää myös Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta: p. 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

BeeHealthy: Mehiläisen kokonaan omistama tytäryhtiö BeeHealthy Oy tarjoaa digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisua Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella. BeeHealthy hyödyntää testattuja ja hyväksi todettuja ratkaisuja, jotka ovat kehitetty yhteistyössä Mehiläinen-konsernin kanssa Suomen digitaalisen terveydenhuollon markkinoille. BeeHealthylla on yli 70 ohjelmistokehittäjää, käyttöönottoja yli 9 eri maassa sekä yli miljoona käyttäjää alustallaan. BeeHealthystä on nopeasti tulossa johtava digitaalisten terveydenhuoltoratkaisujen toimittaja EMEA-alueella.