Mehiläisen BeeHealthylle merkittävä yhteistyösopimus Alankomaissa

Lehdistötiedote 13.6.2022

Alankomaiden suurin perusterveydenhuollon tarjoaja Arts en Zorg sekä Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthy ovat aloittaneet yhteistyön. Arts en Zorg ottaa käyttöönsä BeeHealthyn digitaalisten terveyspalveluiden SaaS-alustan, jonka avulla yhtiön tavoitteena on rakentaa laadukas, hybridisti toimiva terveydenhuollon järjestelmä Alankomaihin.

Arts en Zorg on innovatiivisten terveyspalveluiden edelläkävijä Alankomaiden markkinoilla. Yritys on maan suurin perusterveydenhuollon tarjoaja ja se palvelee vuosittain yli 300 000 potilasta. Arts en Zorgin tavoitteena on rakentaa asiakkailleen fyysisiä ja digitaalisia terveyspalveluita yhdistävä terveydenhuollon järjestelmä, joka parantaa laadukkaiden terveyspalveluiden saatavuutta.

- Valitsimme BeeHealthyn strategiseksi kumppaniksemme kehittääksemme yhdessä uudenlaisen digitaalisen klinikan. BeeHealthyn kokonaisvaltainen digialusta yhdistettynä sekä yhtiön vakiintuneeseen taustaan terveydenhuollon tarjoajana että innovatiivisuuteen, tekee heistä meille sopivan kumppanin. Uskomme, että voimme yhdessä vaikuttaa merkittävästi potilaiden ja terveydenhuollon ammattilaisten käyttökokemukseen, sanoo Amon van den Borg, Arts en Zorg Groupin toimitusjohtaja.

- Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä Arts en Zorgin kaltaisen innovatiivisen toimijan kanssa. Jaamme saman kunnianhimon ja kulttuurin, mikä luo hyvän pohjan terveyspalveluiden kehittämiselle. Alankomaissa terveyspalvelut perustuvat kotilääkäreihin. Pääsemme nyt yhdessä mahdollistamaan sekä palveluiden valtakunnallisen saatavuuden että kotilääkärimallin parhaat puolet: nopean hoitoonpääsyn sekä pysyvän hoitosuhteen oman kotilääkärin kanssa, toteaa Anni Iso-Mustajärvi, BeeHealthyn SaaS-liiketoiminnan johtaja.

BeeHealthyn alustan avulla Arts en Zorg pystyy täydentämään fyysistä palveluverkkoaan kattavien digitaalisten palveluiden avulla. Yhtiö hyödyntää kaikkia BeeHealthyn alustan eri moduuleja, kuten chat-pohjaista etävastaanottoa, digitaalista ajanvarausta, hoitopolkuja sekä kroonisten sairauksien valmennusohjelmia.

- BeeHealthy, Anni Iso-Mustajärvi, johtaja, Saas-liiketoiminta, anni.iso-mustarvi@beehealhty.com, p. 044 270 3691
- Arts en Zorg, toimitusjohtaja Amon van den Borg, info@artsenzorg.nl
- Yhteydenottopyynnön voi jättää myös Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Arts en Zorg Group on Hollannin suurin perusterveydenhuollon organisaatio. Sen missiona on tarjota suora pääsy korkealaatuiseen terveydenhuoltoon kaikille, missä ja milloin tahansa. Arts en Zorg -ryhmä koostuu kolmesta divisioonasta: (1) valtakunnallinen perusterveydenhuollon verkosto terveyskeskuksissa (Arts en Zorg) ja digitaalinen ensihoidon arviointi (DocLine); (2) tilaushoito, kuten turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten terveydenhuolto (GZA/RMA) tai ensihoidon tuki poliisille, ja (3) terveysteknologian ja verkkopalvelujen (Gezond.nl) sekä infrastruktuurin kehittäminen. Arts en Zorg työskentelee pitkäjänteisesti näiden divisioonien kautta terveydenhuollon innovatiivisen kehittämisen eteen.

BeeHealthy: Mehiläisen kokonaan omistama tytäryhtiö BeeHealthy Oy tarjoaa digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisua Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueella. BeeHealthy hyödyntää testattuja ja hyväksi todettuja ratkaisuja, jotka ovat kehitetty yhteistyössä Mehiläinen-konsernin kanssa Suomen digitaalisen terveydenhuollon markkinoille. BeeHealthylla on yli 70 ohjelmistokehittäjää, käyttöönottoja yli 10 eri maassa sekä yli miljoona käyttäjää alustallaan. BeeHealthystä on nopeasti tulossa johtava digitaalisten terveydenhuoltoratkaisujen toimittaja EMEA-alueella. www.beehealthy.com